Beantwoord

Ondersteunt de Connect Gen 1 lossless?

  • 10 February 2022
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Goedendag, 

Ik gebruik mijn Sonos Connect 1 in combinatie met een buizenversterker en de Klipsch Heresy 2.

Omdat Spotify maar tot 320kb streamt ben ik overgestapt op TIDAL zodat ik op cd kwaliteit kan streamen.

Echter nu las ik ergens dat de Sonos Connect 1 dit niet ondersteunt.

Klopt dit?. Aangezien ik wel gewoon de muziek kan streamen van uit Tidal over mijn audioset. 

Of downgrade de Connect het weer naar 320kb soms? 

icon

Beste antwoord door 106rallye 11 February 2022, 11:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Zie hier voor de kwaliteit die mogelijk is bij Tidal op Sonos: https://support.sonos.com/s/article/3096?language=en_US 

Als je Tidal Hifi hebt als abonnement krijg je dus een lossless stream van CD-kwaliteit. Ik zie nergens dat dit niet zou gelden voor de Connect (Gen 1).

Badge

Dank voor de reactie. 

Deze had ik idd ook gezien,en idd wordt hier niet gerept over de Connect 1.

Het lastige is dat ik de claim over de Connect 1 nu al een paar keer voorbij heb zien komen op het I-net. 

Ook een lokale audiozaak gaf meteen deze reactie toen ik deze vraag bij hem neer legde. Helaas kon hij nergens de officiële info hierover terug vinden.

Dit maakt dat het voor mij wat verwarrend wordt wat nu het juiste antwoord is. 

 

Reputatie 7

Ik zeggen dat je het verschil toch zou moeten kunnen horen….

Kun je een link geven van wat je op internet hebt gevonden over dit punt - dus CD-kwaliteit op Sonos? Want dat moet hij gewoon kunnen. Geen Atmos en geen HD Audio, maar CD-kwaliteit moet hij gewoon kunnen. Anders had Sonos hem op de door mij gelinkte pagina daarvan wel uitgezonderd.