Vraag

NPO Radio valt steeds weg

  • 29 December 2019
  • 3 reacties
  • 1405 Bekeken

Ik luister graag de top 2000 via NPO Radio 2. Sinds een aantal dagen stopt de stream vaak om een paar seconden later weer te starten. Dit gebeurt soms ook met andere NPO zenders. In de App krijg ik de melding dat de internetsnelheid onvoldoende is om een buffer op te bouwen. 

Ik bezit een Play-5, en twee Play-1's, allemaal aangesloten via WiFi. Ik heb een TPlink Deco Router M9 (kanaal 2), overal ik huis (op elk apparaat) goede verbinding; speedtest 250 Mbps down, 25 Mbps up. Het probleem doet zich voor in de woonkamer, hier staat een Play-5 en een Play-1. In de badkamer heb ik dit probleem niet (Play-1). Graag advies over wat ik kan doet om dit probleem te verhelpen.  

 

Bevestigingsnummer van de diagnostische gegevens: 1239671098


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Wellicht is het ook de stream zelf die niet helemaal goed is: veel mensen luisteren nu naar de Top 2000. Je zou eens de stream van Radio 2 kunnen proberen via de streamingsdienst van Juke.

Hi @106rallye , dat dacht ik ook al: zal wel druk zijn. Echter, op een iPhone of Laptop heb ik geen probleem met de ontvangst van NPO2 via WiFi. Op de Sonos wel, ook met andere radiozenders (Qmusic, Sublime).  

Reputatie 7
Badge +2

Bevestigingsnummer van de diagnostische gegevens: 1239671098

De diagnose laat zien dat je Sonos verbonden staat met verschillende wifi punten die de “vangils_home” in de lucht drukken.

Kan helaas niet zien wat voor merk producten dit zijn, maar weet wel dat dit niet de hoofd-router (*TP-Link) is.

Hoe staan deze wifi-versterkers aangesloten op de TP-Link?

Hoop via ethernet, want draadloos of via EoP (ethernet over power) ondersteunen we helaas niet, vanwege hoe onstabiel dit zou kunnen functioneren.