Beantwoord

Netwerkschijf toevoegen

  • 12 January 2019
  • 6 reacties
  • 1104 Bekeken

Ik wil op mijn Play:3 een netwerkschijf toevoegen. Die schijf hangt via USB direct aan mijn router (een Netgear R7800).
Om de schijf op mijn PC (of een andere computer aan het netwerk) uit te lezen ga ik naar de verkenner en tik daar in de adresregel "\\Nighthawk\USB_Storage\MP3". Daarmee opent de map op die externe HDD.
Ik krijg dat echter niet voor elkaar via de Sonos app op de PC.
Ik heb zowel gekozen voor de optie "een andere map toevoegen" als "een netwerkschijf"toevoegen.
Is wat ik wil niet mogelijk of doe ik iets verkeerd ?
Voor de duidelijkheid, muziek op mijn PC wordt keurig gevonden en afgespeeld, maar die staat niet altijd aan en de router wel, vandaar de oplossing om een schijf aan de router te hangen.
icon

Beste antwoord door Peter_V 12 January 2019, 17:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Top......have fun
Oplossing gevonden.
Na het invoeren van het adres in de router, komt de vraag voor gebruikersnaam en wachtwoord. Die heb ik daar niet op, dus liet ik die open.
Na het invullen van het woordje "None" bij beide vragen liep het systeem door en werd de schijf toegevoegd aan de muziek bibliotheek.
Bedankt voor je reactie, Ik heb die stappen even doorlopen en nu kan ik via de cloudservice, de HDD die aan de router hangt via een webadres (wereldwijd) benaderen.
Helaas trapte de Sonos bibliotheek er niet in.... ;-)
Ik puzzel nog verder en wie weet kan het helemaal niet, dat is ook nog een optie.
In dat geval blijft de PC aan staan en werkt alles toch.
Reputatie 5
Badge +3
ah oke duidelijk.

heb je dit programmaatje als eens gedownload?
Misschien moet je wat settings aanpassen in je netgear

https://www.netgear.nl/home/discover/apps/readyshare.aspx
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. De schijf hangt nu aan de router en vanuit Windows 10 (x64) kan ik hem uitlezen met bovenstaande opdracht, in de verkenner.
Als ik de schijf aan een USB poort van de PC aansluit, staat hij ook in de verkenner en kan ik hem inderdaad aan de bibliotheek toevoegen, maar dat is niet de manier waarop ik het wil aansluiten.
Voor zover ik in de router kan zien is er geen belemmering of wachtwoord op die toegang ingesteld.
Reputatie 5
Badge +3
Om even te testen.
Hang de schijf eens aan je PC en probeer hem zo te vinden?
Als Sonos hem vindt dan zou ik de instellingen van je Netgear nader bekijken.