Beantwoord

Netwerk snelheid volgens Sonos te laag

  • 8 March 2019
  • 8 reacties
  • 1713 Bekeken

De lastste tijd hapert de muziek op de Sonos iedere keer. Of het nu radio of muziek is dat maakt niet uit. Zojuist ook een diagnose gestuurd (1242079145). Ik gebruik 2 netwerken thuis. Lastig dat ik niet kan zien aan welke ze verbonden zijn (heb Sonos 5 2x in woonkamer en beiden storen, Sonos 1 in badkamer stoort niet).
icon

Beste antwoord door Tim S 11 March 2019, 11:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Ik heb hier opeens ook problemen mee. Vandaag voor het eerst dat ik zo'n melding krijg. Kan het iets tijdelijks zijn of iets in de software? Ga er nog even zelf mee aan de slag en als ik er niet uitkom, zal ik een diagnose sturen. Betreft 3x Sonos 1 in de huiskamer en muziek alleen via Spotify.
Reputatie 5
Badge +3
Rik, ik zie dat de speaker Wit regelmatig geen verbinding heeft met je WiFi dat eindigt op 37162, overigens verbinden al je Sonos-apparaten daarmee. Ik raad aan om dit WiFi eens op kanaal 12 te zetten, dan nogmaals te proberen. Ik zie extreem veel signaal in de lucht hangen voor de je speakers en hoop dat het hiermee wat makkelijker zal zijn om daar doorheen te komen.
Reputatie 7
Badge +2
We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Spotify voornamelijk op de KPN lijn, maar helaas hebben we hier nog geen oplossing voor en is het dus nog in onderzoek.
Blijkbaar doen deze pieken van muziek uitval zich al voor sinds eind Januari, maar beginnen we helaas nu de trend pas een beetje te zien.
We hopen de oplossing spoedig te kunnen aandragen, of KPN/Spotify hier de juiste informatie over aan te kunnen leveren zodat ze het probleem aan hun kant kunnen oplossen.
Het is wel belangrijk voor ons om via diagnoses het netwerk en wifi als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
Waarin zoals mijn collega ook beschrijft, de wifi verbinding helaas niet optimaal is.
Tim S, probleem ligt vrijwel zeker in de combinatie met Spotify. Muziek afspelen vanaf mijn NAS over het interne netwerk levert geen enkel probleem op. Ik ben sinds kort overgestapt naar Apple Music en heb sinds geen enkele hapering of overslaan gehad. Wellicht ligt dit ook aan het abonnement van Spotify en KPN. Ook de V10 Experia box schijnt een probleem te zijn met Spotify. Ik gebruik voorlopig Apple Music. Bevalt prima.
Heb hetzelfde probleem, sinds ongeveer 2 maanden. Voorheen nooit last gehad. Muziek komt van Spotify via KPN. Mijn netwerksnelheid zou toch echt voldoende moeten zijn.
Ik ervaar hetzelfde probleem, heb ook haperende muziek via spotify met de melding:
‘Snelheid netwerk verbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden’
Dit gebeurt ongeveer sinds eind januari ofzo
Ik heb een diagnosenummer aangemaakt: 2005836538

Ik heb internet via nle (Kpn) en spotify via Kpn

Wat kan er aan de hand zijn?

Jan
Reputatie 5
Badge +3
Heb hetzelfde probleem, sinds ongeveer 2 maanden. Voorheen nooit last gehad. Muziek komt van Spotify via KPN. Mijn netwerksnelheid zou toch echt voldoende moeten zijn.

Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Ik ervaar hetzelfde probleem, heb ook haperende muziek via spotify met de melding:
‘Snelheid netwerk verbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden’
Dit gebeurt ongeveer sinds eind januari ofzo
Ik heb een diagnosenummer aangemaakt: 2005836538

Ik heb internet via nle (Kpn) en spotify via Kpn

Wat kan er aan de hand zijn?

Jan


We zijn momenteel bezig om een probleem tussen Spotify en KPN uit te zoeken. Zie graag dit topic:
https://sonos-nl.insided.com/aankondigingen-228985/spotify-afspeel-buffer-problemen-op-het-kpn-telfort-netwerk-6768885
Ik zie verder weinig mis in je netwerk verder. Hoe zit je Playbar exact in je netwerk aangesloten?
Mijn playbar zit via ethernetkabel en netgear gs105e switch rechtstreeks op de modem aangesloten
Verder met internet geen issues

Ik hoop dat er iets uit het onderzoek tussen Kpn en spotify komt, want op deze manier is het zeer storend muziek luisteren