Nederlandse reclame in (amerikaanse) muziekzender(s?) via TuneIn

  • 30 June 2017
  • 1 reactie
  • 160 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Via TuneIn luister ik zeer regelmatig naar allerlei buitenlandse muziekzenders. Eén van mijn favoriete zenders is Easy Hits Florida. Het is gebruikelijk dat de nonstop muziek op deze zender af en toe wordt onderbroken door Amerikaanse reclamespots, met name afkomstig van de Amerikaanse overheid (dus niet-commercieel maar voorlichtend). Sinds enkele weken worden deze reclameblokjes in plaats hiervan regelmatig gevuld met Nederlandse commerciële spots. Dit is naar mijn mening ergerlijk, maar ik vraag me af waar dit vandaan komt, wie de controle erover heeft, en hoe de reclamemakers zo'n zender uit de VS specifiek op NL-luisteraars kunnen onderbreken. IP-logging?? Is dit fenomeen bij Sonos en/of bij andere TuneIn-luisteraars bekend?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +2
Wij bieden Tunein aan als radioservice, maar doen zelf niets met het de manier waarop zij hun signaal doorsturen. Maar voor zover ik weet, doet Tunein zelf ook niets met reclameblokken van zenders. Het is aan te raden om een naar de zender zelf te luisteren, via hun website i.p.v. Sonos of de Tunein website. Daar zou je precies dezelfde stream te horen moeten krijgen als via ons en Tunein.