Vraag

Native ondersteuning 'standaard' muziek/video-apps (airplay-ondersteuning?)

  • 17 June 2016
  • 2 reacties
  • 453 Bekeken

Waarom kan ik alleen maar (eenvoudig)muziek afspelen met de Sonos-app. Wat ze er ook aan doen om dat zo gebruiksvriendelijk te maken, ze lopen altijd 2-3-4 passen achter bij wat ze bij Spotify, Deezer, Youtube, Apple-Music (o nee, dat is een uitzondering) doen. Ik wil vanuit die apps gewoon kunnen kiezen: afspelen via Sonos en dan de ruimtes kiezen waarvoor ik dat dan bedoel. Of is dat gewoon airplay en wordt dat gewoon niet ondersteund?
(en ja, ik heb een airport-ding op de lint-ingang van een play:5 en dat werkt, maar dat is gewoon niet hoe je het wilt). Ik gebruik onderweg gewoon mijn spotify en dat wil ik thuis gewoon via dezelfde app kunnen doen. Alleen dan natuurlijk over mijn soos-speakers.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge +1
Denon heos kan het wel alleen die hebben weer geen 5.1 surround
Reputatie 3
Nja, zover ik weet gaan Deezer/Spotify/Apple Music op eigen initiatief deel mogen nemen aan Sonos, maar ze geven dan wel enkele restricties (zoals bv je moet een abonnement hebben voor sommige van hun). Dan komt alles samen in de Sonos app wat redelijk makkelijk te beheren valt, t.o.v. alle externe apps op een of andere manier laten verbinden. En ja Youtube is geen muziek service dus dat valt sowieso door de mand.

Het is vast en zeker mogelijk, maar wat moeten we er dan voor geven in de plaats? Op dit moment kan je wel 30 muziek services gebruiken op Sonos, wellicht als ze zouden streamen vanaf de native app is dat veel minder (random gedacht, ik weet het niet). We spreken over een groot bedrijf, ik neem aan dat ze een strategiche beslissing hebben genomen.

Dus with that in mind, aiport kan idd, Sonos app, of gewoon direct met een jack kabeltje verbinden, en als dat het ook niet doet dan mogelijk een niet-Sonos-oplossing?