Beantwoord

muziek via iphone beluisteren

  • 23 October 2019
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Ik vind het heel jammer dat je niet meer via de app van Sonos muziek dat op je iPhone staat kunt beluisteren. 
Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn computer, maar mijn laptop is oud en het duurt eeuwen voor hij is opgestart. De drempel om zo naar eigen muziek te luisteren is heel hoog. 
Air play kan ik blijkbaar niet gebruiken omdat ik mijn twee Sonos play 1 apparaten gebruik als surround system. Zo heb ik dus een play bar en twee Sonos play 1 apparaten aangekocht maar kan ik toch niet gemakkelijk naar muziek via mijn iPhone luisteren? Ik vind dit wat teleurstellend. Ik heb voor Sonos gekozen in functie van tv, radio en luisteren naar cd’s die ik importeer via iTunes. Ik ben niet van plan om een abonnement te nemen op een muziekservice wanneer ik gewoon de cd’s heb…

Heeft iemand tips? Zie ik iets over het hoofd waardoor ik toch makkelijk via iPhone muziek kan beluisteren op mijn sonos?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erooij 23 October 2019, 19:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Google cloud. Tot, ik dacht, 50.000 nummers gratis. 
Zelf heb ik alles op een Mac draaien (ook Plex, maar ook een Mac muziekbibliotheek). Deze Mac blijft gewoon standaard aan in ruststand. Werkt prima. 

Ik bekijk de cloud eens. 
Een nieuwe laptop is idd  ook een mogelijkheid, maar ik vind het gewoon wat jammer dat ik met zo dure apparatuur nog niet met gemak naar muziek kan luisteren. 
bedankt voor de respons!

Reputatie 7
Badge +3

Tevens is er nog de mogelijkheid om op android over te stappen. Daar is (nog) wel de mogelijkheid om muziek rechtstreeks af te spelen.

De beslissing om met deze iOS ondersteuning te moeten stoppen is vanwege de techniek van Apple en kan dus niet direct aan Sonos worden toegeschreven. Sonos heeft dit ook ruim van te voren aangekondigd en tevens op de alternatieven gewezen. 

Ik heb niets met Android.
Het was inderdaad wel duidelijk aangekondigd, maar ik heb tot de laatste moment graag gebruik gemaakt van de functie via IOS.