Vraag

muziek valt weg bij sluiten macbook

  • 19 December 2017
  • 1 reactie
  • 521 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb net een Sonos play1 gekocht en geïnstalleerd op mijn macbook pro en iphone5. Alles werkt naar behoren. Ik heb ook mijn muziek dat op mijn macbook pro staat, gelinkt aan sonos. Ik heb itunes niet gebruikt (omdat niet alles op mijn macbook opgeslagen staat) maar een algemene muziek map mijn meest recente muziek. Dit is perfect gelukt. Ik kan muziek afspelen en vlot switchen van radio naar afspeellijsten en omgekeerd, zowel via de macbook als de iphone.

Maar als ik mijn scherm van mijn macbook sluit, valt mijn muziek van de afspeellijst na enkele minuten weg en kan ik niet meer verder luisteren. Ik krijg de melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden met de map. Enkel radio werkt nog. Is dit normaal? Want zie ik mijn muziek staan in de app, op mijn iphone. Dus moet ik toch die muziek kunnen afspelen? Of moet ik altijd mijn macbook open/aanzetten om naar mijn muziek te kunnen luisteren? Dit zou wel jammer zijn.

Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Als Sonos naar de Mac kijkt voor zijn muziek, en de Mac word uitgezet, of valt in slaap omdat de klep dichtgedaan word, dan zal Sonos de muziek niet meer kunnen benaderen.
Er zal naar de energie instellingen van de Mac gekeken moeten worden, waarin de mac niet in slaap valt als je uw scherm dichtklapt.
Dat de muziek ook op de IPhone staat, staat los van het feit dat Sonos de muziek van de Computer afhaalt als je de Muziek Bibliotheek selecteert.
Zelfde verhaal als je vanuit de iPhone aangeeft dat Sonos de muziek van deze IPhone moet afspelen, en je de Telefoon uit zou zetten.
Dan kan ook Sonos deze muziek niet meer benaderen.