Beantwoord

Muziek stopt met afspelen

  • 12 October 2018
  • 9 reacties
  • 2094 Bekeken

Tijdens het afspelen van muziek stopt het ineens. Diagnostische gegevens zijn verstuurd naar klantenservice (21402535).
icon

Beste antwoord door Tim S 19 October 2018, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op gegeven momenten zit er redelijk wat wifi storing tussen de Play:5 en Play:3 speaker.
Vanuit de Geavanceerde instellingen kun je het Sonos-net aanpassen.
Sonos staat nu op kanaal 6.
Mogelijk dat kanaal 1 of 11 beter werkt in uw huishouden.
Indien op 1 en 11 hier ook problemen naar voren komen, zien we graag een diagnose van ieder kanaal tegemoet waarin de problemen zich voordeden.
Zie ook onze Community Post omtrent wifi storing.
Hi Tim, bedankt voor je reactie. Kanalen had ik al geprobeerd dit hielp niets. Ik heb het inmiddels ook getest met mijn oude iPhone 7 en dan krijg ik geen storingen. Het gaat fout sinds ik mijn nieuwe iPhone XS in gebruik heb. Groet, Willem Jan
Ter aanvulling op bovenstaande: op mijn oude iPhone heb ik de laatste updat van Sonos nog niet gedaan, wellicht dat het hem daar in zit.
Reputatie 7
Badge +2
Deze extra informatie hadden we graag in je 1e bericht gezien ;)
We zijn er op het moment bekend mee dat als een iOS toestel in slaap valt, deze qua wifi niet goed te benaderen is waarin de Sonos de telefoon of tablet dus niet goed kan benaderen.
Wil je verzoeken de slaapstand uit te zetten om te bevestigen of dat voor jou ook het probleem is.
Wij hopen dat Apple dit spoedig in een toekomstige update zal oplossen.
Je eerste opmerking kan ik niet echt waarderen. Ik heb 6 dagen geleden een bericht geplaatst, dat jullie nu pas reageren kan ik niet helpen. Dan ga ik ondertussen ook verder kijken naar oplossingen en zaken uitsluiten. Dat Sonos op mijn oude telefoon wel werkt weet ik ook pas sinds gisteren. Slaapstand is niet de oplossing, op het moment dat je een uur naar muziek luistert laat je je telefoon niet aan. Dit werkt op mijn oude telefoon overigens ook gewoon, dus met slaapstand. Kun je niet zien wat er fout gaat in het diagnostische rapport dat ik eerder stuurde? Apple zal geen problemen voor Sonos oplossen dus het zal dan eerder een oplossing van Sonos moeten zijn die het probleem met de Apple update oplost. Hoor graag weer van je.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos legt de focus op telefoon en email support, waarna we het forum zullen behandelen als hier tijd voor is.
De Community is er ook zodat andere klanten elkaar van advies te kunnen voorzien, naast dat deze uiteraard geen diagnoses kunnen uitlezen.

Als u de telefoon niet in slaap laat vallen zal de muziek netjes door spelen?
Dat een oudere telefoon mogelijke andere iOS software op dit toestel heeft staan kan het verschil maken tussen dat de IPhone 7 door zou blijven spelen en de andere niet.
Ik zie in de diagnose dat de server op een gegeven moment niet te benaderen is, dus de IPhone die geen toegang geeft tot Sonos.
Dit zien we de laatste tijd helaas erg vaak vanwege de slaapstand waar ik aan refereerde.
Iets wat wij niet kunnen oplossen.
Als de telefoon niet in slaap valt en toch het probleem geeft, raad ik u aan ons telefonisch te contacteren waarin we graag verder onderzoek doen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Reputatie 7
Badge +2
Zal hier nog een toevoeging aan plaatsen.
In het verleden had Sonos een silent-audio, een stil geluid wat van de IPhone naar de Sonos werd verzonden, dit zorgde er voor dat de wifi verbinding goed open bleef staan.
Deze Silent-audio, was alleen werkzaam, als het Sonos-Lockscreen op de IPhone aanwezig was.
Als er Apple Airplay toestellen in het huishouden aanwezig zijn, zal ons Sonos lock-screen verdwijnen van het toestel, en zal Apple zijn eigen lockscreen doen laten verschijnen op het toestel.
Dit zorgt er voor dat de silent-audio niet meer door ons verzonden kan worden, en de wifi verbinding dus niet goed open blijft staan.
Dit is een Apple functie, waarin Apple zijn eigen lockscreen zal forceren als er Airplay producten in een wifi-netwerk te vinden zijn.
Mocht u alle Airplay producten uitschakelen, dan zal de IPhone geen Airplay toestellen meer zien, en zou het Sonos lockscreen weer verschijnen.
Dit zou er voor zorgen dat je muziek door blijft spelen als het toestel in slaap valt.
Wij hebben dit aan Apple doorgegeven, en hopen dat Apple dit probleem zal oplossen.
Garantie kunnen wij hier helaas niet op bieden, en de enige work-around voor het moment is om alle Airplay apparatuur uit te schakelen, wat voor de meeste mensen geen optie is.
Mijn opmerking dat ik je reactie niet kon waarderen ging over je eerste zin dat je de extra informatie graag in mijn eerste bericht had gezien. Niet over het feit dat jullie laat reageren op het forum.

Wat betreft het lockscreen; deze geeft hij op mijn oude iPhone wel weer en op mijn nieuwe iPhone niet. Dus dit kan inderdaad met het probleem te maken hebben, maar dan moet het dus iets softwarematigs zijn. Is dit ook iets wat jullie aan het uitzoeken zijn? De bug kan ook aan jullie kant liggen toch?

Ik wil wel heel graag weten of er een oplossing komt, dit is niet werkbaar voor mij.
Reputatie 7
Badge +2
Wij proberen ons Community wat persoonlijk en los te houden, vandaar mijn misschien wat onpersoonlijke directe vraag omtrent gewensde informatie.
Excuses daarvoor.

Helaas is dit probleem iets wat niet door Sonos op te lossen is.
In principe hadden IPhones & IPad's geen lockscreen, en was het al vrij uniek dat wij een soort van Sonos Lockscreen op deze Apple producten konden laten verschijnen, waarin wij dus ook deze silent-audio verwerkt hadden om het wifi probleem van slaap-stand op te lossen.
Nu Apple zijn eigen Airplay lockscreen op het toestel heeft geplaatst, drukt dit de Sonos-lockscreen weg, waarin onze work-around helaas om zeep geholpen is.
Wij begrijpen dat Apple prioriteit zet op hun eigen Apple functionaliteiten, en hebben verder helaas geen inspraak in hoe een iOS toestel moet functioneren.
Wel hebben we de feedback aan Apple doorgegeven in de hoop dat deze het kan oplossen.
Het zou dan ook mooi zijn als een Apple gebruiker zelf kan kiezen welk lockscreen deze wil gebruiken.
Het zou nog mooier zijn als het algehele wifi probleem in slaapstand opgelost zou worden door Apple.