Beantwoord

Muziek stopt en gaat soms verder


Badge +1
Bij het afspelen van muziek uit de muziekbibliotheek stopt een nummer plotseling (tenminste het geluid, de tijd gaat verder) en gaat een ander nummer verder. Soms het bericht “kan geen verbinding maken met de server” soms de melding “kan nummer .... niet afspelen”, de storing doet zich alleen voor bij muziek van de NAS, bij afspelen via de iPhone niet. De Hdisk in de NAS is in orde! Hoe dit op te lossen
Configuratie: NAS Synology 216play bekabeld, playbar+2xplay 1 in woonkamer vlakbij router (WiFi). 1x play 1 in slaapkamer (soms storing). iPhone SE
icon

Beste antwoord door Taijohn 26 July 2018, 13:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Badge +1
Het bevestigingsnummer is: 1309430917
Reputatie 7
Badge +2
Je Sonos staat aangesloten op verschillende wifi versterkers met de naam 59Stein.
Dit is iets wat Sonos niet ondersteunt.
Wil je verzoeken de volgende Community Post door te lezen.
Badge +1
Dit maakt veel duidelijk. Vreemd is dat het maanden goed gefunctioneerd heeft. De provider heeft recent de snelheid verhoogd en gaat ook nog een mesh netwerk implementeren. Wel is me nog niet duidelijk waarom alleen de muziek via de NAS problemen geeft en niet via de iPhone. Ik ga ff zoeken of ik alle Sonos op 1 netwerk krijg.
Badge +1
Als ik de playbar bekabeld aansluit, kan ik dan de aparte play 1 toch gebruiken. M.a.w. Is het probleem dan weg?
Reputatie 7
Badge +2
Als je het volledig draadloos wilt, dan zul je de wifi naam van je versterkers moeten aanpassen zodat Sonos hier niet mee kan verbinden, weet wel dat alle toestellen verbinden met dit punt, en je dit "punt" dus redelijk centraal in huis wilt hebben, zodat wel alle speakers naar voren komen.
Anders zouden we adviseren op Sonos wifi over te stappen voor een component te bekabelen (Boost of Speaker)
Reputatie 7
Badge +2
Als ik de playbar bekabeld aansluit, kan ik dan de aparte play 1 toch gebruiken. M.a.w. Is het probleem dan weg?
Playbar bekabelen zal er inderdaad voor zorgen dat Sonos wifi aan gaat, en alle Sonos onderling gaan communiceren.
Als er dan nog problemen zijn met de muziek van je NAS, maak dan graag een diagnose nadat het probleem zich voordoet, en kunnen we dit onderzoeken in de "supported" setup.
Badge +1
Oké, ik ga de playbar “bekabelen”. Daarna laat ik de slaapkamer play1 testen. De versterker met dezelfde naam heb ik nodig ivm domotica, die naam kan ik niet wijzigen.
Ik geef nog een terugkoppeling. Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Badge +1
Ik heb de playbar bekabeld aangesloten en tot nu toe gaat het prima. De play 1 in de slaapkamer is nog niet volledig getest maar ik heb goede hoop.
Bedankt ??
Ik heb precies hetzelfde probleem, 5x play 1, die af en toe afspelen en dan weer niet. Heel vervelend aangezien het systeem ook bedrijfsmatig gebruikt wordt. Als iemand mij kan helpen zou geweldig zijn.

Het besvestigingsnummer is 561907156

Mvg,
Antaeus
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb precies hetzelfde probleem, 5x play 1, die af en toe afspelen en dan weer niet. Heel vervelend aangezien het systeem ook bedrijfsmatig gebruikt wordt. Als iemand mij kan helpen zou geweldig zijn.

Het besvestigingsnummer is 561907156

Mvg,
Antaeus

Voor u precies het zelfde antwoord als wat we aan Taijohn gaven.
Je werkt op wifi versterkers, iets wat niet door Sonos ondersteunt word.

Ik quote mezelf even.
Je Sonos staat aangesloten op verschillende wifi versterkers met de naam SYSTEM_HOTEL.
Dit is iets wat Sonos niet ondersteunt.
Wil je verzoeken de volgende Community Post door te lezen.


Om uiteindelijk het advies te bieden op Sonos wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.

Bij het afspelen van muziek uit de muziekbibliotheek stopt een nummer plotseling (tenminste het geluid, de tijd gaat verder) en gaat een ander nummer verder. Soms het bericht “kan geen verbinding maken met de server” soms de melding “kan nummer .... niet afspelen”, de storing doet zich alleen voor bij muziek van de harde schijf aangesloten op mijn router, dus eigenlijk hetzelfde als een NAS. Ik heb alle boxen op 1 en dezelfde netwerk staan. Ik heb gisteren bijna 2 uur gebeld voor een oplossing, maar is nog steeds niet verholpen. Ze hebben wel alles nagekeken, maar geen fouten gevonden. Ik weet het nu ook niet meer, altijd gefunctioneerd, maar sinds 3 weken niet meer. Ik kan wel eindeloos radio afspelen. Geen problemen mee.

Tevens heb ik ook mijn beam bekabeld, heeft niets geholpen.

Heeft het iets te maken met de internetsnelheid? “Corona tijdperk” Veel mensen thuis en veel gebruik van internet????

 

Wie kan mij helpen?