Vraag

Muziek DVD en CD draadloos van Mac naar Sonos

  • 2 January 2017
  • 16 reacties
  • 686 Bekeken

Hallo,

Ik speel veel muziek DVD's af en af en toe nog een CD. Soms is het geluid van de DVD al voldoende en kijk ik het beeld niet. Is het mogelijk om de muziek van de DVD en de CD vanaf mijn Mac draadloos naar de Sonos Play1 en Play3 speakers te streamen?

Alvast bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dat kan inderdaad niet. De Playbar en base werken alleen met een optische digitale aansluiting (Toslink). Voor analoog zou je een Play:5, Connect of Connect:Amp kunnen gebruiken.
hoe wil je op de playbase analoog device aansluiten dan zit toch alleen maar een netwerk glas en stroom op ??
Reputatie 2
Badge +1
playbar hangt hier onder de tv met 2 play 1's, dit gaat idd goed. Maar is even te breed voor onder de mac :)

Jammer dat de play 5's niet breed zijn in te zetten.
Reputatie 7
Badge +2
De analoge audio ingang op een Play:5 of Connect(Amp) is nooit weggelegd geweest voor audio/visuele doeleinde's ( ondanks dat dit voor bepaalde klanten mogelijk werkt )
Hier is specifiek de Playbar/Playbase voor op de markt gekomen.
Reputatie 2
Badge +1
Boel netjes aangesloten, toch niet helemaal synchroon. Hoe los ik dit op?

Je zal maar 2 5's voor de TV hebben gekocht.
Reputatie 2
Badge +1
Was al aan het testen met kort kabeltje, werkt goed. Lijn in in links en wat youtube test (stereo) filmpjes afgespeeld.

Ga ik zo doen, top.
Reputatie 5
Badge +2
Kan inderdaad. Let wel erop dat dit onstabiel kan zijn, omdat lijningang niet wordt gebufferd (om vertraging te voorkomen) dus je wil de lijningang in de linker speaker stoppen, of in ieder geval het systeem vertellen dat degene met de lijningang de linker speaker is. Dit omdat de linker de baas is van de rechter. Al het geluid gaat eerst naar links ook al komt het uit de lijningang van rechts. Je wil het pad dat de stream wil reizen zo kort mogelijk maken. Mocht je niet meer zeker weten welke je als linker hebt aangeduid, dan kun je in de kamer instellingen het stereopaar scheiden en dan weer maken.
Reputatie 2
Badge +1
dus line in in 1 sonos 5 is genoeg om stereo af te spelen over beide 5's?
Reputatie 5
Badge +2
De lijningang kun je hiervoor gebruiken. Er is geen draadloze oplossing die geheel zonder vertraging werkt.
Reputatie 2
Badge +1
Komt er binnenkort nog een oplossing om geluid van de mac draadloos over de sonos af te spelen?

airsonos en sonoair ken ik, maar zit met het delay. Geen oplossing voor mij.
Reputatie 3
De audio-ingang staat inderdaad niet geactiveerd als de speler in kwestie in surround-modus staat. Als de speler apart staat, werkt het wel.
Badge +1
Ik heb Mn AirPort expres gekoppeld aan mijn play 5 die weer deel uitmaakt van mijn home cinema systeem. Ik zie geen venster met line-in of een fumctie wat ik kan koppelen aan AirPlay. Is dat omdat mijn play 5 deel uit maakt van mijn hsysteem.
Reputatie 2
Badge +1
Graag gedaan, goed om te lezen! 😃
Werkt goed via Airplay. Nu even afwachten hoe stabiel de verbinding is. Bedankt voor de tip.
Airplay had ik nog niet aan gedacht. Ik heb een Airport Express en ga hier eens mee proberen. Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 2
Badge +1
Draadloos is m.i. niet mogelijk, je zult je Mac minimaal met een draad aan je Playbar of één van je spelers moeten koppelen. Kijk ook op: http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3599/~/audio-ingang-op-sonos-gebruiken

Je kunt het ook via AirPlay realiseren, echter alleen met gebruik van een Airport Express, zie: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1258/kw/Mac%20draadloos%20aan%20Sonos

Succes,

Jim