Vraag

muziek casten vanaf smartphone

  • 18 October 2020
  • 31 reacties
  • 1203 Bekeken

Badge

Hallo,

 

we hebben een sonos one en one sl.

 

kan ik muziek vanaf mijn telefoon casten naar de sonos speakers?

Als ik muziek speel zie ik alleen mijn chromecast apparaten en geen optie voor sonos, klopt dit?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

klopt, gaat niet. Wel via Apple Airplay.

Badge

tja, heb geen apple producten.

 

Gaat deze android ondersteuning nog wel komen?

 

Het gaat mij er om:

Via tuneIn en Sonos radio krijg ik naast de reclame die je op dab+ hoort NOG meer reclame tussendoor.

 

Via alle apps van elk radio station kan ik alleen casten , maar niet naar de Sonos apparaten

Zo langzamerhand is er soms muziek tussen alle reclame, wordt er een beetje zat van.

Ik heb spotify family, maar luisteren naar muziek icm de dj is ook prettig. Al is dit steeds minder interessant  wat mij betreft.

 

dacht dat we al kijk en luister geld betalen en de reclame blokken naast het journaal al ingebakken zitten. Je krijgt via gewone radio al 4x reclame blok. Dat is blijkbaar niet genoeg voor de harkstations

Reputatie 7

Nee, die extra reclame is van TuneIn, die ook graag wil verdienen aan het feit dat zij de zenders voor je klaar zetten. Heb je Juke al geprobeerd?

Mogelijk kun je ook de livestream van de zender toevoegen, via de app op de PC: https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Badge

Hallo 106rallye,

 

 

ik heb inmiddels juke toegevoegd… deze geeft geen reclame, maar… er valt af en toe een stilte… en daar weer geluid. Ook stopt hij soms gewoon…

 

Spotify daarintegen sturen naar sonos, geen enkel probleem en geen stiltes

Badge

Hallo,

 

Ik snap er nu geen hout meer van…

Nu gebruik ik Sonos radio ipv TuneIn, en nog staat er TuneIn 

 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is Sonos radio een verzamelplaats van alle aanbieders via Sonos. Je ziet sommige radiostations ook meerdere keren. 
Het maakt natuurlijk ook helemaal niet uit via welke aanbieder je het ontvangt.

Badge

Volgens mij is Sonos radio een verzamelplaats van alle aanbieders via Sonos. Je ziet sommige radiostations ook meerdere keren. 
Het maakt natuurlijk ook helemaal niet uit via welke aanbieder je het ontvangt.

Nou dat ben ik niet met je eens, TunIn is garantie op reclame naast alle standaard reclame. Er werd hier gezegd dat ik dan sonos radio moest nemen, of Juke. Juke werkt wel , maar daar vallen stiltes van enkele secondes dus daar ben ik ook weer niet mee geholpen. Alleen spotify werkt vlekkeloos. Wordt er behoorlijk chagerijnig van. Ik heb deze optie gekocht omdat ik gewoon muziek wil luisteren en niet nog meer naar reclame moet luisteren als er al standaard op de radio is.

 

Is er geen optie om via BT muziek maar sonos te sturen?

Reputatie 7

Misschien is handmatig radiostreams toevoegen dan iets? Zie https://smart-living.be/radio-streams/ of https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Badge

Misschien is handmatig radiostreams toevoegen dan iets? Zie https://smart-living.be/radio-streams/ of https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

dat had ik geprobeerd, ik zag de uitleg via YT, maar nadeel is dat dit alleen kan met TuniIn, en ja.. daar gaan we weer……. Reclame

Reputatie 7
Badge +3

Of je neemt een betaalde dienst. Nul komma nul reclame. Het mag toch duidelijk zijn dat er geen gratis diensten kunnen zijn zonder reclame. Wie betaald er anders de rechten.

Wat voor mij ook heel goed werkt is Stingray, deze krijg ik gratis bij mijn kabelaanbieder. 

Badge

Of je neemt een betaalde dienst. Nul komma nul reclame. Het mag toch duidelijk zijn dat er geen gratis diensten kunnen zijn zonder reclame. Wie betaald er anders de rechten.

Wat voor mij ook heel goed werkt is Stingray, deze krijg ik gratis bij mijn kabelaanbieder. 

ok, stingray nog nooit van gehoord….

Ik heb betaald spotify, dus het gaat er niet om dat alles gratis moet. Wat me gewoon stoort… ik koop speakers om radio die ik op de telefoon luister of via Dab+ gewoon over deze boxen te luisteren. Ik snap niet waarom ik het signaal niet gewoon kan casten zoals dit wel met veel apparaten en ontvangers kan.

 

Stingray premium zie ik staan, maar wat kost zoiets? Dat kan ik namelijk niet vinden

Reputatie 7
Badge +3

Veel providers bieden de gratis mogelijkheid voor Stingray. https://music.stingray.com/nl/NL/television
En dan is er ook de mogelijkheid zoals @106rallye aangeeft. Dit heeft niets met TuneIn te maken. Dit betreft rechtstreekse html-links naar het radiostation. 
 

Badge

Stingray ok, maar de link van sonos die @106rallye  stuurde, die kan echt alleen maar worden uitgevoerd door dit via tunein te laten lopen, je kan, voor zover ik weet, niet rechtstreeks html-links door je sonos laten af te spelen….. maar als ik het fout heb, hoor ik dit graag van je

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, mijn fout. 

Reputatie 7

En die van mij. Ik had niet geselen dat dat ook via TuneIn zou werken. Heb je geprobeerd of TuneIn ook aan deze streams reclame toevoegt?

Badge

En die van mij. Ik had niet geselen dat dat ook via TuneIn zou werken. Heb je geprobeerd of TuneIn ook aan deze streams reclame toevoegt?

Mannen geen probleem, wwe zijn er hier toch om elkaar te helpen.

 

Ja, ik heb dit geprobeerd, ik heb 2 verschillende stations toegevoegd en beide gaven al heel snel reclame, 1 vd 2 zelfs na 5 min alweer….

 

ik heb deze lijst hiervoor gebruikt

https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html#cz

Reputatie 6
Badge +3

Vraagje: als er hier gesproken wordt over reclame, gaat dit dan over:

  1. reclame van de radiozender zelf ?
  2. reclame die TuneIn als verzamelplek daarboven nog eens toevoegt ?

Het 1e is natuurlijk onoverkomelijk, dat is de uitzending maar het 2e heb ik nog nooit meegemaakt. Alleen als ik Sonos met een zender via TuneIn voor de eerste keer aanzet, merk ik wel eens dat er een klein reclameblokje van TuneIn voorzit alvorens de zender instart. Dit gebeurt niet altijd, meestal krijg ik meteen de zender. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat een uitzending onderbroken wordt door een reclameblok dat specifiek van TuneIn afkomt. Lijkt me ook heel onwenselijk dat een zender zomaar onderbroken wordt. 

Nogmaals, kan aan mij liggen dat het me nooit opgevallen is, het is echt een vraag die ik heb.

Badge

Het is niet de reclame die je normaliter hebt, dat is logisch en van de zender zelf, die heb je op elk media die je de radio zender luister.

 

Het is echt extra reclame bovenop de blokken van de zenders zelf, dit gebeurd ook dwars door muziek nummers heen, je hoort het nummer uitgaan en een reclame , daarna gaat de muziek doodleuk verder.

 

We hebben de indruk dat Q-music hierbij de topper is, maar dat kan toeval zijn.

 

Reputatie 6
Badge +3

We hebben de indruk dat Q-music hierbij de topper is, maar dat kan toeval zijn.

 

Q-music is toch juist de zender en heeft verder niks met TuneIn van doen behalve dat die het doorgeefluik zijn van de stream (?) Q-music luister ik zelden, dus misschien dat ik het daarom niet herken; ik heb het echt nog nooit gehoord dat een nummer onderbroken wordt voor reclame en dan weer doorgaat, zo`n zender zou ik direct boycotten. Ik begrijp er niks van waar die reclame dan vandaan komt; ik lees het echter vaker hier op het forum dus je bent niet de enige die er last van heeft.

Reputatie 7

@Jacques112 Overigens zou Juke gewoon moeten werken, dus wellicht kun je eens met Sonos de werking van je systeem doorlopen.

Reputatie 5
Badge +3

als je bijvoorbeeld een stream neemt van radio 538, en dan een genre stream, dan begint hij ook met reclame…...van 538 zelf.

Stop je hem en start je hem opnieuw dan heb je dezelfde reclame waar je doorheen moet.
Dit gebeurt een aantal keren per uur.

Switch je van genre zender dan krijg je dezelfde reclame weer te horen ongeacht het tijdstip.

TuneIn heeft hier dus niets me te maken.
 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als ik dit zo lees, dan is dit inderdaad echt iets wat bij de zender ligt en dus niks te maken heeft met TuneIn, laat staan Sonos. Kwestie van de juiste zenders selecteren vrees ik; velen worden helaas slechts gedreven door commercie.

Badge

Heren,

 

ik snap dat je een stream of app op je tel start je eerst intro reclame krijgt, dat is me bekend, maar zoals gezegd onder een nummer :-(

 

Goed, aangezien ik vandaag vrij ben maar weer eens alles gereset, dus router en Sonos speakers……..

 

Ik heb de speakers weer gekoppeld aan mijn account en Juke toegevoegd..

Ben nu al ruim een uur aan het luisteren naar…. Ja Qmusic en nog steeds geen reclame: Eureka!

 

Heb alleen problemen om google assistent toe te voegen, maar hee….. de muziek doet het :grin:

Badge

Pffff... Wordt een beetje gek hier.

Nou wil die assistent niet

Tel reboot

sonos reboot

frotzbox reboot

allemaal in zelfde wifi netwerk

account komt overeen met Google assistent

 

ook al op 2 verschillende telefoons geprobeerd 

 

Reputatie 7

Ik had dit de afgelopen week ook. Een telefoontje met Sonos heeft dit opgelost.