Beantwoord

Met 5 personen op zelfde Sonos + family Spotify

  • 27 January 2021
  • 11 reacties
  • 1390 Bekeken

Hi, misschien is het hier al ergens uitgelegd maar we hebben een Sonos Play 1. Ik heb een Sonos acount maar hoe kunnen de kinderen hier ook op? Moeten zij dan zelf een account aanmaken of moet dit met mijn inloggegevens? Daarnaast hebben we Family account van Spotify, hoe kan iedereen afzonderlijk van elkaar zijn/haar spotify koppelen aan de Sonos? We snappen er niks van : (

 

Groetjes Cassy

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 27 January 2021, 16:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ze moeten eigen spotify accounts krijgen binnen het family account. Die voer je telkens op als nieuwe Spotify service zoals je dat ooit waarschijnlik al eens gedaan hebt binnen Sonos voor je hoofdaccount.

Zit bij settings→ services

vervolgens krijg je dan bij Spotify in de app een kleine keuzemenu waar je kunt kiezen ty

Dank je wel voor je reactie ! Ik heb er direct even naar gekeken maar daar zie ik alleen mijn eigen account staan en als ik zeg ‘service toevoegen’ en ik kies voor ‘spotify’ dan kan ik alleen mijn eigen account toevoegen….ik doe toch iets niet helemaal goed denk ik : (

Reputatie 6
Badge +3

er wordt daar toch spotify account data gevraagd ?

Misschien heb ik Spotify wel niet helemaal goed ingesteld? Even een keer het hele account verwijderen uit Sonos en dan opnieuw aanmaken….

Ik zie dat ik in Spotify de beheerder ben en daaraan zijn nog 3 gezinsleden gekoppeld. Als ik mijn spotify account koppel aan Sonos, moeten de andere gezinsleden dan ook automatisch gekoppeld zijn aan Sonos ? Sorry voor alle vragen hoor.

Reputatie 6
Badge +3

nee, die subaccounts moet je juist allemaal appart toevoegen als service. Dat gaat niet vanzelf

Dat probeer ik, maar als ik als service Spotify extra account wil toevoegen, dan is alleen mijn eigen account zichtbaar en daar staat dan ook onder ‘in gebruik’. Er is daar dan geen mogelijkheid om een ander account toe te voegen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik geloof dat ik het zie: je moet met de spotify app inloggen op de andere account en dan de service toevoegen

Bedoelt u dat ik dus eerst met mijn account moet uitloggen op Spotify ? En dan met een ander account Spotify moet aanmelden en dan de service toevoegen? 

Reputatie 6
Badge +3

Bedoelt u dat ik dus eerst met mijn account moet uitloggen op Spotify ? En dan met een ander account Spotify moet aanmelden en dan de service toevoegen? 

precies, bij het aanmaken v/d service lijkt het dat Sonos kijkt naar de ingelogde gebruiker en neemt dat dan over.

Ah ok ! Ik moet er helaas nu van tussen maar ga het vanavond direct proberen! Super bedankt voor uw hulp !!