Beantwoord

Melding ‘nummer is niet juist gecodeerd’ bij afspelen via MyCloud Home

  • 14 November 2018
  • 3 reacties
  • 3076 Bekeken

Ik heb mijn MyCloud Home als muziekservice aan mijn Sonos gekoppeld. Dat ging altijd prima, maar ineens speelt hij sommige nummers niet meer af (die het voorheen wel altijd gewoon deden). Ik krijg dan de melding: “Het nummer is niet juist gecodeerd”. Volgens mij is het zo dat alle bestanden die op mijn NAS staan als .mp3 wel nog worden afgespeeld, maar bestanden die staan als .mp4a niet. Hoe dit op te lossen? Heb al alles van de stroom gehaald en weer aan, maar dat helpt verder niks.
icon

Beste antwoord door Tim S 16 November 2018, 09:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Weet je zeker dat het om MP4A bestanden zou gaan?
Niet om M4A, of MP4?
Zie ook graag een diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.
ZIe het bevestiging's nummer graag tegemoet.
Sorry, m4a bedoel ik natuurlijk ja, die het voorheen dus wel deden en nu ineens niet meer.
Bevestigingsnummer: 1496371494
Reputatie 7
Badge +2
Het niet goed gecodeerd zijn van nummers kan allerlei redenen hebben, uiteindelijk komt het neer op het feit dat informatie niet volledig word aangeboden, waarin Sonos niet begrijpt wat hij ontvangt.
Zo zie in ik de diagnose dat er redelijk wat wifi storing aanwezig is.
De antenne's van de Huiskamer Play:3 zouden iets beter kunnen functioneren dan ze nu doen, en zie ook redelijke pakket verlies tussen de KPN modem en Huiskamer hun antenne's.
Afstand is verder geen probleem, je zou de Play:3 zo nog een stuk verder van de modem moeten kunnen verplaatsen.
Eerst wil ik je verzoeken op de KPN in te loggen en het draadloos kanaal aan te passen van het 2.4ghz wifi, deze staat op het moment dat je de diagnose aanmaakte op kanaal 6.
Wil je verzoeken de KPN op kanaal 1 te zetten, en muziek te testen, als er weer problemen zijn graag een nieuwe diagnose maken en dit nummer noteren.
Daarna de modem op kanaal 11 zetten, en weer muziek testen, als er weer uitval is, nog een diagnose maken.
We zien deze 2 diagnoses dan graag tegemoet om te achterhalen wat het beste kanaal is in uw huishouden.
Mogelijk dat je geen problemen meer hebt als je het kanaal hebt aangepast, dan wensen we je uiteraard veel plezier van de installatie.