Mediabibliotheek indexeert onvolledig

  • 19 September 2014
  • 23 reacties
  • 5397 Bekeken

Reputatie 2
Hallo Sonosvrienden,

Sinds een aantal weken de Play:5 en de Playbar in mijn bezit (de Sub is onderweg ;)). Ben dik tevreden maar één ding stoort me :rolleyes:

Ik heb een mediabibliotheek op m'n MCE met bijna 3000 albums. Alles is getagd zoals het hoort; 100% (het is een tik).

De Sonos indexeert dus niet alle albums. Ik haal de 65K-limiet niet (heb ongeveer 44K songs) en heb tags van ontbrekende albums gedubbelcheckt.

Ik heb de Share diverse malen verwijderd en opnieuw toegevoegd voor een verse start maar het mag nog niet baten.

Meer mensen last van? En is er een oplossing?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, sandersierdsma!

En is er een oplossing?

Weet je welke bestanden/mappen niet geïndexeerd worden? Kun je ze wel zien in de desktopcontroller onder Muziekbibliotheek -> Mappen?
Reputatie 2
Bedankt voor je snelle respons.

Dat varieert. Zo pakt hij van een bepaalde artiest niet alle albums, hoewel die op het MCE toch echt in dezelfde map staan.

Op de desktopcontroller staan ze ook niet; ook niet onder 'Mappen'. Alle tracks zijn in hetzelfde formaat geript, zonder uitzondering.
Reputatie 4
Badge +3
Dat varieert.

Als Sonos ze de ene keer wel en de andere keer niet indexeert wijst dat op een netwerkprobleem.

het MCE

Wat is MCE?

Alle tracks zijn in hetzelfde formaat geript, zonder uitzondering.

Zijn er wellicht beveiligde (DRM-)muziekbestanden aanwezig?
Reputatie 2
Het lijken wel dezelfde albums die ontbreken. Bijvoorbeeld: \\Mediacenter\Muziek\Rammstein\

Hier staan 20 albums, Sonos pakt er 12. Iedere keer dezelfde.

De missende albums/tracks zijn niet beveiligd en correct getagged.

MCE = Media Center Edition, gewoon Windows 8 maar dan moet een stukje extra software.
Reputatie 4
Badge +3
Hier staan 20 albums, Sonos pakt er 12. Iedere keer dezelfde.

Probeer de 8 missende albums te verplaatsen naar een andere plek op de harde schijf. Daarna Sonos handmatig laten indexeren. Daarna de 8 missende albums terugplaatsen. Daarna weer indexeren.
Reputatie 2
Hmm, dat mocht niet baten. Het lijkt alsof er at random albums niet worden geïndexeerd. Wel iedere keer dezelfde albums. Het wonderlijke is dat het netwerkpad wel werkt, aangezien hij andere albums wel vindt en indexeert.

Heb je nog suggesties? Als het aan de bestanden ligt, maar die zijn niet beveiligd en wel getagged... Wat kan het dan nog meer zijn?
Reputatie 4
Badge +3
Het lijkt alsof er at random albums niet worden geïndexeerd. Wel iedere keer dezelfde albums.

Als het iedere keer dezelfde albums zijn, is het dus niet random. Misschien begrijp ik het verkeerd?

Heb je nog suggesties? Als het aan de bestanden ligt, maar die zijn niet beveiligd en wel getagged... Wat kan het dan nog meer zijn?

Als altijd dezelfde bestanden niet worden geïndexeerd en alle andere bestanden wel, dan moet het aan die bestanden in kwestie liggen. Weghalen en terugplaatsen hielp dus niet. Dat suggereerde ik omdat in dat geval het archief-bit wordt omgezet, waardoor ze in Sonos' ogen 'nieuw' zijn. Je kunt proberen de vraag op het Engelstalige deel van het forum te stellen: daar zitten veel experts.
Reputatie 2
My bad, dat is ook onduidelijk geformuleerd.

Het zijn inderdaad iedere keer dezelfde albums en dus is het niet at random. Ik bedoelde meer dat de logica mij lijkt te ontbreken omdat het netwerkpad wél werkt.

Ik heb met jouw hulp in ieder geval vastgesteld dat het aan de bestanden ligt, dus we komen dichterbij.

Bedankt voor je hulp en mocht ik de oplossing gevonden hebben, zal ik die hier nog posten 🙂
Reputatie 5
Badge +3
De 65K limiet heeft te maken met de hoeveelheid geheugen die de Sonoscomponenten kunnen gebruiken voor de index.

65000 tracks is het theoretische maximum. Uitgebreidere tags nemen echter meer ruimte in beslag, waardoor dit aantal omlaag gaat. Je geeft in je startpost aan dat al je files volledig getagd zijn, dus daar zou goed de oorzaak kunnen liggen. Op het Engelstalige gedeelte van het forum is dit wel vaker ter sprake geweest.
Reputatie 2
Ik heb dit ook gehad. Bij mij bleek er in de mappen naast het hoesje wat 'folder' was genoemd een ander fotootje te zitten. Ben er ook achter gekomen dat albums met dezelfde titel maar eenmaal worden geidexeerd..
Reputatie 1
Hallo, ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met het vinden van bestanden. Ik zie de bestanden wel in de bibliotheek, maar bij het aanklikken volgt de melding dat de bestanden niet gevonden kunnen worden (Terwijl ze er echt wel staan; en ik heb ze ook bij herhaling opnieuw geprobeerd te indexeren). Ik verdenk de geheugenlimiet. Is er een manier hoe je kunt controleren of dit geheugen volloopt?

De 65K limiet heeft te maken met de hoeveelheid geheugen die de Sonoscomponenten kunnen gebruiken voor de index.

65000 tracks is het theoretische maximum. Uitgebreidere tags nemen echter meer ruimte in beslag, waardoor dit aantal omlaag gaat. Je geeft in je startpost aan dat al je files volledig getagd zijn, dus daar zou goed de oorzaak kunnen liggen. Op het Engelstalige gedeelte van het forum is dit wel vaker ter sprake geweest.
Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, JanOkken!

Is er een manier hoe je kunt controleren of dit geheugen volloopt?

Geef in je browser http://xxx.xxx.xxx.xxx:1400/status/tracks_summary in. Vul op de plaats van de x'en het IP-adres van een Sonos-component in, niet zijnde een Bridge. De regel MAX spreekt voor zich, COUNT geeft aan hoeveel items Sonos heeft geïndexeerd. Store Used en Store Size zouden moeten verschillen, net als Entries Used en Entries Size. Conflicts kun je negeren.
Reputatie 1
Bedankt! Dat levert inderdaad nuttige informatie. Zo te zien is het geheugen nog lang niet aan de limiet (gelukkig maar).
Maar ik wordt nu wel nieuwsgierig naar die 3563 conflicts. Enig idee wat dit voor soort conflicten zijn, wat het effect daarvan is, en hoe eventueel op te lossen?

Hoor het graag, groet, Jan

MAX 65000
COUNT 17596
Store Size 3604480
Store Used 1494636
Entries Size 262144
Entries Used 37008
Conflicts 3563

Geef in je browser http://xxx.xxx.xxx.xxx:1400/status/tracks_summary in. Vul op de plaats van de x'en het IP-adres van een Sonos-component in, niet zijnde een Bridge. De regel MAX spreekt voor zich, COUNT geeft aan hoeveel items Sonos heeft geïndexeerd. Store Used en Store Size zouden moeten verschillen, net als Entries Used en Entries Size. Conflicts kun je negeren.
Reputatie 4
Badge +3
Enig idee wat dit voor soort conflicten zijn, wat het effect daarvan is, en hoe eventueel op te lossen?

Het zijn conflicten die stammen uit het samenstellen van de hashing-tabellen. Niet relevant voor de gebruiker, wel voor de programmeur.
Reputatie 5
Badge +3
Aangezien je aangeeft de tracks wel in je bibliotheek te zien (dus geïndexeerd), maar enkel problemen ondervindt bij het afspelen ervan, vermoed ik andere problemen. Netwerk gerelateerd, wellicht bestandsmachtiging gerelateerd.

Overigens doet de topicstarter (als die t topic nog leest) er goed aan de tip van beynym even uit te proberen, mogelijk kunnen we wat met de gegevens die dat oplevert.
Reputatie 1
Ja, ik had op dit forum al het een en ander gelezen over IP conflicten. De volgende keer als ik weer problemen heb met het afspelen van bestanden, ga ik in die hoek zoeken naar een oplossing.

Maar de info van Beynym is zeker nuttig geweest, daarvoor nogmaals bedankt.

groet, Jan



Aangezien je aangeeft de tracks wel in je bibliotheek te zien (dus geïndexeerd), maar enkel problemen ondervindt bij het afspelen ervan, vermoed ik andere problemen. Netwerk gerelateerd, wellicht bestandsmachtiging gerelateerd.

Overigens doet de topicstarter (als die t topic nog leest) er goed aan de tip van beynym even uit te proberen, mogelijk kunnen we wat met de gegevens die dat oplevert.
Reputatie 2
Aangezien je aangeeft de tracks wel in je bibliotheek te zien (dus geïndexeerd), maar enkel problemen ondervindt bij het afspelen ervan, vermoed ik andere problemen. Netwerk gerelateerd, wellicht bestandsmachtiging gerelateerd.

Overigens doet de topicstarter (als die t topic nog leest) er goed aan de tip van beynym even uit te proberen, mogelijk kunnen we wat met de gegevens die dat oplevert.


Mijn excuses! Ik krijg blijkbaar geen melding wanneer dit topic geupdate wordt; zit midden in een verhuizing dus het is me ontschoten.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Mijn data:

MAX 65000
COUNT 29230
Store Size 3604480
Store Used 1420029
Entries Size 262144
Entries Used 61962
Conflicts 32801

De situatie is nog steeds zoals hij was.
Reputatie 4
Badge +3
Mijn data:

MAX 65000
COUNT 29230
Store Size 3604480
Store Used 1420029
Entries Size 262144
Entries Used 61962
Conflicts 32801


Je zit met 29.230 nog lang niet aan het maximum van 65.000 bestanden. Daar kan het probleem dus niet zitten.

De situatie is nog steeds zoals hij was.

Als je alle tips uit deze draad hebt nagelopen, kun je proberen je vraag te stellen op het Engelstalige deel van het forum. Levert dat ook niets op, neem dan contact op met de Sonos helpdesk: telefoon 0800-0234361 (gratis), Maandag - Zaterdag, 10.00 - 18.00 uur.
Reputatie 2
Bedankt voor je hulp dusver.

Ik ga Sonos bellen; zodra ik nieuws heb zal ik het hier posten 🆒
Reputatie 2
zet in je folders extensie's aan. bv track1.mp3, track1.wmv, track1,rm blablabla

controleer of die muziek die je niet ziet een andere extensie hebben.
Reputatie 2
Geen andere extensies. Zonder uitzondering. Ben er nog niet achter wat is het veroorzaakt maar wanneer ik de albums opnieuw rip, verschijnen ze wel.

Een arbeidsintensieve workaround maar het werkt.
Reputatie 2
Dan is er iets niet goed aan de tracks zelf. Extensie misschien? Met wat waren ze voorheen geript?
Reputatie 2
Ik ben er inmiddels achter dat het gaat om de 'versie' van WMA.

Ik heb een aantal albums opnieuw geript (van WMA naar WMA dus :)) en toen pakte SONOS het wel.

Omslachtig maar het werkt.

Good luck.