Vraag

Lokale spotify bestanden op sonos

  • 1 December 2020
  • 9 reacties
  • 766 Bekeken

Is er een mogelijkheid om lokale bestanden op Spotify af te spelen via Sonos? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Wellicht via Airplay 2 als je een iPhone hebt. Maar dat vraagt een wifiverbinding en als je die hebt heb je vast ook internet, en dus geen lokale bestanden nodig…....

Ja dat zijn bestanden die niet terug te vinden zijn op Spotify.

Reputatie 7

Ik dacht dat je lokaal gedownloade muziek van Spotify wilde afspelen, maar je wilt lokale bestanden afspelen, op je Sonos, zo neem ik aan. Maar waarom per sé via Spotify? Heb je een iPhone of Android?

 

Wel ik heb alles overgezet naar Spotify maar omdat ik soms wat alternatievere dingen luister, zijn sommige bestanden niet terug te vinden op spotify. Die wil ik dus inladen als lokaal bestand. Ik zou graag alles op spotify beluisteren. Kan ik lijsten maken in spotify met ook lokale bestanden tussen en dan de gemixte lijst op Sonos afspelen. Die lokale kan ik voorlopige enkel op mijn Mac afspelen.

Reputatie 7

Kijken of ik begrijp hoe dat gaat werken. Je wilt dan dus je eigen bestanden via Spotify  naar Sonos sturen en ze staan nu op je iMac? Zou je dat niet met Airplay kunnen doen? Of anders zou ik aan Plex denken.

Ik ken noch AirPlay noch Plex. Vroeger laadde ik alles via I tunes in op Sonos. Sonos neemt de afspeellijsten integraal over. Ik heb sinds een 10-tal maanden een Spotify account zo blijf ik op de hoogte van nieuwe dingen en kan ik bijna alles dus waar dan ook beluisteren via mijn spotify account. Graag wil ik minstens thuis ook de bestanden die niet op Spotify te vinden zijn, op Sonos in gemengde lijsten kunnen afspelen. Misschien moet ik daarvoor nieuwe Sonos apparatuur aanschaffen.

Reputatie 7

Volgens je account heb je een Connect en een Connect:amp. Dan werkt Airplay niet - daarvoor heb je nieuwere apparaten nodig. Als je je bestanden op je Mac kunt inladen in Spotify kun je ze dan afspelen met je Mac? En zo ja, zie je dan in Spotify op je Mac je Sonos devices staan om naartoe af te spelen?

Ik kan idd afspelen op mijn Mac en zie de Sonos devices staan, maar die kan ik niet als af te spelen apparaat aanklikken. Die zijn niet opgelicht. 

Reputatie 7

Dan gaat het met jouw devices en Spotify dus niet werken. Je zou nog kunnen proberen, zoals hierboven gesteld, om je muziekbestanden via Plex op je Sonos af te spelen. Zie hier voor meer info: Plex en Sonos | Sonos