Beantwoord

Last.FM

  • 28 November 2018
  • 16 reacties
  • 567 Bekeken

Badge
ik heb een werkend account op Last.FM, maar via SONOS kan ik de muziekservice Last.FM niet toevoegen. Ik krijg steeds dat de lastfm server mij niet kent ... Wie heeft of had diet probleem ook en wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door distero 29 November 2018, 13:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Test het nu net aan mijn kant, en kan gewoon prima inloggen.
Er moet een gebruikersnaam met wachtwoord worden ingegeven, dus geen email adres met wachtwoord combinatie.
Misschien dat het hier in mis gaat.
Toch zou ik adviseren een wachtwoord reset door te drukken, zodat je een nieuw wachtwoord kan instellen om de nieuwe combinatie te testen.
Badge
ik gebruik gebruikersnaam en wachtwoord -- lukt prima in de browser! -- maar ik zal nu
eens proberen met een nieuw wachtwoord
Badge
met het nieuwe paswoord is het gelukt ... onbegrijpelijk --- bedankt voor de tip! -- ik had de indruk dat hun paswoord-eisen wat verscherpt waren (lengte en speciale tekens) en dat dit misschien een oorzaak was
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen dat het werkt, veel plezier van je Sonos!
Badge
bedankt, maar het plezier is nog niet volledig want SONOS heeft nog geen Alexa of Google Assistent ... waardoor ik allerlei omwegen (Yonomi e.a.) moet gebruiken om de keten via Amazon Echo of Google Home Mini aan te spreken!
Reputatie 7
Badge +2
Jah, wij zitten ook met smart te wachten op Alexa, hopende dat Amazon het spoedig binnen de Benelux gaat ondersteunen.
Voor Google Assistant hebben we een Community Post met net wat meer concrete informatie.
Badge
last.fm was geautoriseerd en alles was zonder problemen verlopen, maar nu zie ik last.fm niet in de lijst van de "Music Source" staan en ook niet meer in de lijst van de Music Services -- raar! -- in de browser werkt last.fm correct
Reputatie 7
Badge +2
Heb je het land van je Sonos-account op onze website aangepast?
Als je op Sonos.com zou inloggen en je account zou aanpassen dan kan dit invloed hebben op de muziekdiensten binnen het Sonos systeem.
Badge
neen, ik ben wel gaan zien nu en heb Nederland vervangen door Belgie -- ik weet niet waarom er Nederland stond -- maar dit zorgt er niet voor dat last.fm terug opduikt ... is last.fm geen service voor Nederland en Belgie?
Badge
er is wel een update geinstalleerd van de SONOS app -- dat is het enige dat er is gebeurd tussen het installeren van last.fm en het verdwijnen van last.fm
Reputatie 7
Badge +2
Kan je nog proberen na het land aan te passen in Sonos, om aan te geven in de app dat je wilt updaten?
Los van of er een update beschikbaar is, zou Sonos zich moeten realiseren op welk land hij staat en mogelijk veranderingen doorvoeren qua diensten.
Als het nog niet verschijnt kan het uit en aanzetten van de modem/router en Sonos soms ook nog wat teweeg brengen.
Als het dan nog niet werkt zie ik graag een diagnose tegemoet.
Badge
helpt niet ... Diagrnostic info:
Your confirmation number is: 734810304
Reputatie 7
Badge +2
Kan je eens kijken via: Meer > Instellingen > Mijn Muziekservices.
Staat je Last.FM er niet gewoon al bij? Dan komt de dienst namelijk niet als beschikbare dienst meer naar voren.
Badge
daar staat last.fm inderdaad bij, maar het probleem is dat last.fm niet in de lijst "kies een muziekbron" staat en ik dus geen last.fm kan aanklikken -- normaal zou die tussen Deezer, Plex, TuneIn, MyTuner Radio e.a. moeten staan
Reputatie 7
Badge +2
Sorry, Last.FM geeft geen muziek, het is een scrobbling service.
Hij houd bij wat je op het Sonos systeem ten gehore brengt, en laat dit op de website zien.
Dus als je Spotify zou afspelen, dan kan je op de website van Last.fm zien wat je afspeelde.
Badge
ok, dan heb ik de playlists en mix van last.fm niet op Sonos ... no problem -- bedankt voor de feedback