Beantwoord

Kan niet streamen naar Sonos vanuit Spotify

  • 24 June 2020
  • 1 reactie
  • 422 Bekeken

Ik gebruik Sonos en Spotify al jaren. Ik stream vanuit de Spotify app (Android en MacBook) naar mijn Sonos Connect en Sonos PlayBase. 
Dit is nooit helemaal vlekkeloos gegaan: vaak ziet Spotify 1 of beide Sonos apparaten niet. Dan kan ik apparaten herstarten of mijn account opnieuw verifieren, en dan werkt het weer. Maar sinds enkele weken werkt het niet. Ik ben gedwongen om vanuit de Sonos app Spotify te gebruiken. Dat doe ik liever niet want in Sonos heb ik niet alle Spotify functionaliteiten en playlists.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

  • Alle apparaten herstarten en resetten (beide sonos apparaten en mijn router).
  • software opnieuw installeren (sonos en spotify apps op alle laptops en telefoons).
  • accounts opnieuw registreren.
  • ik heb 2x een hele nieuwe router geinstalleerd.
  • altijd de nieuwste software (sonos, spotify, OS) op alle apparaten.

Ik had sonos juist gekozen omdat ik daarmee zo handig Spotify kan streamen, maar op deze manier werkt het niet. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door boermaurits 26 June 2020, 09:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Na lang zoeken in netwerkinstellingen van alle apparaten en apps heb ik ontdekt waar het aan lag: 1 van mijn sonos apparaten was verbonden met wifi en utp. Dit was niet een probleem voor de sonos app, maar blijkbaar raakte spotify hierdoor in de war. Ik heb de utp kabel eruit getrokken en nu werkt het weer prima. Ik dacht al die tijd dat ik wifi had uitgeschakeld. Balen dat ik hier zo veel tijd aan heb verspilt. Hopelijk help ik iemand anders hier mee.