Beantwoord

Kan geïmporteerde afpeellijst niet afspelen: toegang geweigerd

  • 4 March 2021
  • 6 reacties
  • 651 Bekeken

Badge

Ik kan een geïmporteerde afspeellijst (wpl) niet afspelen. Ik krijg de melding dat de toegang tot mijn muziekmap op de NAS geweigerd is. Sonos-afspeellijsten met muziek uit dezelfde map worden wél afgespeeld. Als ik op de afspeellijst in de map klik, dan speelt hij wel af. Maar dus niet via Sonos.

 

 

Andere vraag over afspeellijsten: ik merk dat ik tegen de maximum grootte aanloop van mijn Sonos-afspeellijsten. Ik krijg dan een melding dat er onvoldoende geheugen is en dat ik andere afspeellijsten of wachtrijen moet verwijderen. Mijn vraag: tellen geïmporteerde afspeellijsten mee wat dit betreft? Kan ik geïmporteerde afspeellijsten toevoegen als ik de maximum grootte van de Sonos-afspeellijsten heb bereikt? 

icon

Beste antwoord door Frank N 8 March 2021, 11:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Badge

Geimporteerde afspeellijsten worden opgeslagen op dezelfde plek als waar de metadata staat en ook hier zit een limiet aan.

Ik liep weer tegen de limiet aan van het maximum aantal Sonos-afspeellijsten (‘Sonos heeft niet voldoende ruimte om de wachtrij op te slaan ...’). Ik heb vervolgens een afspeellijst in Windows Media Player (wpl) gemaakt en die geïmporteerd. De geïmporteerde afspeellijst wordt probleemloos afgespeeld. Ik vraag me dus af of de wpl-afspeellijst wel op dezelfde plek wordt opgeslagen als de Sonos-afspeellijst. 

Reputatie 5
Badge +3

Fijn dat je het probleem hebt kunnen oplossen. Ik ben het zelf nog niet tegengekomen dat het probleem de lengte van de paden is.

 

Geimporteerde afspeellijsten worden opgeslagen op dezelfde plek als waar de metadata staat en ook hier zit een limiet aan. Als je merkt dat je tegen de limieten aankomt raad ik je aan om naar een platform als Plex te kijken. https://support.sonos.com/s/article/3405?language=nl_NL

Badge

Ik zou nog wel graag willen weten of geïmporteerde afspeellijsten meetellen bij de maximale grootte van afspeellijsten. Dus of geïmporteerde afspeellijsten een alternatief zijn voor als het maximale aantal Sonos-afspeellijsten bereikt is.

Badge

Voor wie het interesseert: het probleem lijkt opgelost.

De nummers in de playlist verwezen naar de NAS met het ip-adres in het pad. De Sonos-bibliotheek stond op de NAS-naam ingesteld. Kennelijk gaat dat niet samen. Als beide dezelfde padnaam gebruiken, gaat het goed.

Het probleem met ‘onvoldoende ruimte’ bij de padnaam met ip-adres heeft vermoedelijk te maken met de lengte van sommige paden. Die extra tekens die het ip-adres innemen, duwen sommige paden net over de maximale lengte. Ik heb er anders geen verklaring voor. Ik heb in de Sonos-documentatie geen info kunnen vinden over een eventueel maximum van de padnaam.

Badge

De NAS stond in mijn muziekbibliotheek ingesteld met de naam van de NAS en de map met muziek. QNAP/Muziek. Dat werkte prima, behalve dan dat de geïmporteerde afspeellijst niet werkte.

Nu heb ik het pad veranderd in het IP-adres en de map: //192.168.178.209/Muziek en de geïmporteerde afspeellijsten werken. Maar … ik krijg nu de volgende mededeling na het indexeren:

 

Overigens lijkt het indexeren gewoon gelukt te zijn, voor zover ik kan zien.

De manier van padverwijzing naar de muziekmap lijkt dus van invloed te zijn op de werking van de geïmporteerde afspeellijsten én op de indexering. Tenminste als je die melding moet geloven.
Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Badge

Aanvulling: zo ziet de afspeellijst eruit in Sonos:

 

 

Net alsof ze niet herkend worden.