Beantwoord

iTunes vanaf iPhone of iPad

  • 14 January 2019
  • 5 reacties
  • 436 Bekeken

Hallo,
Hoe kan ik mijn muziek bibliotheek vanaf mijn iPhone of iPad afspelen op mijn Play:1?
icon

Beste antwoord door Tim S 15 January 2019, 11:08

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Vanuit de telefoon of tablet waar de muziek op staat, zou je onder de Bladeren knop, de optie moeten zien of muziek van dat toestel af te spelen.
Weet dat de muziek wel fysiek op de hardeschijf van dat apparaat moet staan, muziek wat de telefoon of tablet van de ICloud zou halen, ga je dus niet naar Sonos kunnen streamen via de optie "Muziek van deze IPhone/IPad"
ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn aangekochte iTunes-muziek staat op mijn iPhone, maar ik vind het niet terug in de sonos muziekbibliotheek. Manueel de muziekindex bijwerken lost dit niet op. De muziek staat wel degelijk fysiek op mijn telefoon.
Meer nog, ik vind muziekbibliotheek niet terug!

Reputatie 7
Sinds 20 augustus is het afspelen van muziek die op je iPhone/iPad staat niet meer mogelijk. sonos heeft dit reeds geruime tijd gelden aangekondigd, zie bijvoorbeeld https://www.onemorething.nl/2019/06/sonos-stopt-lokale-muziek-ios-apparaten/?utm_source=google&utm_medium=organic

Sonos zegt dat dit aan Apple ligt en dat men na een jaar lang proberen geen andere oplossing zag dan de mogelijkheid te verwijderen.
Voor anderen is Airplay een oplossing, maar jouw Play:1 heeft geen Airplay.

Je kunt een aantal dingen doen:
  • je muziek op een PC zetten en die map toevoegen aan Sonos;
  • hetzelfde doen met een NAS;
  • als je een router hebt waar een USB-stick in kan met je muziek erop kun je die toevoegen aan Sonos;
  • je kunt 50.000 nummers gratis uploaden naar Google Music;
  • je kunt een Ikea Symfonisk kopen en deze groeperen met de Play:1 en zo de Airplay van de Symfonisk gebruiken;
  • je kunt overstappen naar Android - muziek van een Android telefoon is nog wel afspeelbaar.
Spijtig genoeg heeft sonos geen airplay voorzien in deze play:1’s. Waarschijnlijk een puur commerciële beslissing.

Maar goed, je antwoord was heel erg duidelijk en zal me zeker helpen naar het zoeken van een oplossing!
Heel erg bedankt!
Reputatie 7
Graag gedaan, hoor!

Sonos zegt overigens zelf dat de Play:1 niet genoeg geheugen heeft voor Airplay 2.