Vraag

iTunes afspeellijsten niet meer zichtbaar

  • 3 December 2019
  • 6 reacties
  • 462 Bekeken

Ik gebruik nog MacOS Mojave omdat ik lees dat er nog Catalina issues zijn.
Echter, sinds een tijd zie ik na het opnieuw indexeren geen enkele iTunes afspeellijst in de (Desktop) App. Ik heb ongeveer 39.000 nummers in mijn bibliotheek staan, lijkt me nog ver van de 65.000 limiet verwijderd. Ze staan op een Synology NAS trouwens.

Wat ik geprobeerd heb:

1. Grote afspeellijsten verwijderd
2. Alle ‘Opmerkingen’ uit de bestanden verwijderd om metadata in te perken
3. De gehele bibliotheek compleet opnieuw van artiest A t/m Z opgebouwd om ook een nieuwe XML te genereren.

De actie van punt 3 leek de oplossing te zijn. Na toevoegen van bijna iedere letter van het alfabet heb ik geïndexeerd en dat ging iedere keer goed. Tot…. ik V en W had toegevoegd, toen was er geen afspeellijst meer te bekennen.

Ik sta open voor alle ideeën/oplossingen.

Oh ja, ik heb zojuist -na opnieuw indexeren- een diagnose laten uitvoeren. Het nummer is: 2135373989. Hoe kan ik dat bij Sonos support aankaarten?

Alvast enorm bedankt!

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat de ruimte die we hebben toegewezen in de speakers om de metadata van de nummers op te slaan vol zit. Je zit dus over het limiet van - ongeveer - 65.000 nummers. Hierom raad ik je aan om naar Plex te kijken:

https://support.sonos.com/s/article/3405?language=nl_NL

Dank voor je reactie. 

Helaas wel erg teleurstellend. Ik heb meer dan 10 jaar werk in die afspeellijsten zitten. :-(

Ik kan echter nergens terugvinden of Plex mijn iTunes afspeellijsten kan tonen?

Inmiddels ben ik erachter dat het importeren van iTunes in Plex eigenlijk niet (meer) ondersteund wordt. Tenzij iemand anders hier wél een manier voor heeft gevonden?

Ik hoor het graag!

 

Reputatie 7
Badge +2

Zie inderdaad de laatste tijd wat meldingen voorbij komen dat Plex hun service aan ‘t aanpassen is, en dat deze niet meer toevoegbaar zou zijn aan bijvoorbeeld een Qnap NAS.

Toch zie ik nu ik remote op mijn QNAP inlog de Plex server nog beschikbaar voor download.

Voor Sonos is het heel simpel, zolang je de server draaiende hebt zal de Sonos deze kunnen benaderen.

 

Nog steeds worstel ik met de limiet. Heb al bepaalde artiesten in een aparte iTunes bibliotheek gezet, maar dat werkt maar deels want ik mis dan altijd wel iets. Ben al aan het kijken naar Bluesound (limiet van 200.000).

Echter, vandaag las ik dat mijn Connect (destijds gekocht als ZP90) vanaf mei geen updates meer krijgt. Eén van de redenen is het geheugen, zo lees ik.

Zou mijn issue worden opgelost door de aanschaf van een Port?
Dat zou echt geweldig zijn.

Weet iemand het antwoord?

Reputatie 4
Badge +3

Hey U2maxi,

Op dit moment is het limiet nog steeds 65.000 nummers, ook voor de Port.

Wellicht dat dit in de toekomst  gaat veranderen, alleen kan ik je hier nu nog geen verdere informatie over geven.