Vraag

Instelling voor muziek via platenspeler + instelling voor 5.1 surround voor films/games

  • 4 December 2019
  • 1 reactie
  • 170 Bekeken

Hi all,

Ik heb een vraag: Inmiddels heb ik een Sonos setup die bestaat uit een Beam, twee Sonos Ones (surround) en een Sub. Hier geniet ik volop van tijdens het kijken van films, het spelen van games en het streamen van muziek.

Zelf draai ik ook graag elpees en deze heb ik middels een Amp gekoppeld aan mijn Sub en de twee Ones, de surroundspeakers. Dit is in mijn optiek fijner luisteren dan met de Beam en de Sub.

Echter, films en games wil ik eigenlijk binnen dezelfde setup blijven ervaren met de Beam, Sub en de Ones. Terwijl ik voor mijn platenspeler dus de Ones en de Sub in wil zetten. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in dezelfde ruimte twee verschillende instellingen kan maken: eentje voor het luisteren van muziek via de platenspeler én eentje voor films/games?

Alvast bedankt,

Mitchell 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hey Mitchell Bakker,

De sub en surrounds kun je maar koppelen aan 1 kamer, dus aan de AMP zijn kamernaam, of aan de Beam zijn kamernaam.

Je zou de sub en surround kunnen ontkoppelen om ze aan een andere kamer te koppelen, maar hier is een handeling vereist.

Weet dat je voor de surround speakers voor muziek een voller geluid uit de achterkant kan krijgen.

Dit doe je via: Instellingen > Systeem, hier druk je op de kamer waar de Sub en Surround aan hangen.

Zo kan je bij de surround instellingen voor muziek, de sfeervol optie omzetten naar volledig.

Dit zal er voor zorgen dat de surround speakers op muziek net zo hard meedoen als wat de voorkant laat horen.

Weet dat dit dus alleen voor muziek zou gelden, het geluid van de TV zal Sonos zo laten horen als dat de TV dit zou aanbieden.