'info: alle nummers op dit album weergeven' toont enkel dat geselecteerd nummer..

  • 17 April 2018
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Badge
Ik heb mijn eigen muziekbibliotheek die op de pc staat, helemaal geordend en vervolledigd qua id-tags. Wanneer ik echter een nummer dat aan't afspelen is selecteer en, via info & opties bij dat nummer, wil bladeren naar alle nummers op dat album krijg ik enkel dat nummer te zien, alsof ik enkel dat nummer van dat album heb. Wanneer ik via de normale weg in mijn muziekbibliotheek blader, via albums, naar datzelfde album krijg ik daar wel alle nummers op dat album te zien.. Dit is bij veel albums zo, maar niet voor allemaal.
Kan iemand me hier een verklaring voor geven?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Welke gedeelte in de meta-data staat ingevuld? Album, of Album-Artiest?
Zou je hier een vergelijking in kunnen trekken, en/of de informatie in beide vlakken kunnen plaatsen om te zien of Sonos hier anders op reageert?
Badge
Beiden zijn ingevuld.
Het is blijkbaar bij de verzamelalbums dat dit misloopt. Om het proper te houden, en nog een reden binnen de sonos interface die ik even vergeten ben, had ik uiteindelijk gekozen om nergens 'Various artists' te laten staan bij 'albumartiest', wanneer het om een verzamelalbum gaat. En heb ik bij albumartiest dan ook gewoon de artiest van dat specifieke nummer laten invullen.
Ik vind dat algoritme om alles nummers uit een album te bepalen precies wel een rare keuze van Sonos? Waarom kan dat niet gewoon enkel volgens titel van het album. Aangezien bij het gewoon bladeren naar Albums dit wel netjes verzameld wordt weergegeven.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zal dit doorgeven aan de juiste afdeling, die hoogstwaarschijnlijk ook testen zal doen aan onze kant.
Kan helaas verder geen uitspraken doen omtrent de keuze's die Sonos maakt bij een bepaalde manier van werken en uitlezen van informatie.