Beantwoord

Hoe werkt iTunes op een Mac met Sonos

  • 17 September 2018
  • 3 reacties
  • 2325 Bekeken

Ik gebruik nu de iTunes muziekbib op mijn Mac om muziek af te spelen via Airplay (1) naar mijn appleTV en zo naar mijn versterker, maar dat is echt niet stabiel genoeg owv vele software issues met airplay. Vandaar dat ik overweeg om om te schakelen naar Sonos Connect.
Daarom deze vraag: Hoe speelt iTunes op Mac de muziek af naar de Sonos Connect? Is dat via een Sonos-protocol of via AirPlay? Haalt Sonos bij de opstart de Mac uit sluimer (wake on LAN)? En worden Apple lossless files ook lossless doorgestuurd?
Kan ik overigens ergens zien hoe de Sonos user interface voor bediening iTunes er uit ziet?

Bedankt voor de respons.
icon

Beste antwoord door Frank N 20 September 2018, 15:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
De Sonos app bestuurt geen iTunes, maar haalt de muziek direct uit de Mac. Onze app kan de Mac niet uit slaapstand halen, en kan ook niet voorkomen dat de Mac in slaap valt. Deze zou je dus i.c.m. Sonos uit willen zetten. Over hoe het werkt vind je meer informatie hier en hier.
Ok, bedankt. Dus idealiter verplaats ik mijn audio naar een NAS. Hebben jullie voorkeurs-NAS om mee te integreren?
Bijkomende vraag: is er een manier om de user interface van Sonos te testen vooraleer een product aan te kopen? Ik wil graag de functionaliteit vd muziekbibliotheek testen.
Reputatie 5
Badge +3
Hey Tipper, om de software te gebruiken heb je een Sonos-product nodig in je netwerk. Anders kan je niks met de app op je PC of laptop beginnen.

Je kunt een product van Sonos 100 dagen op proef gebruiken als je het op onze website aanschaft:
https://www.sonos.com/nl-nl/return-policy
Dan kan je niet echt de interface testen zonder iets aan te schaffen, maar je kunt altijd je geld terug krijgen als het je niet bevalt.

Een NAS die mijn voorkeur heeft heb ik niet echt. Een Western Digital NAS heeft vaak een andere interface dan overige merken en wil nog wel eens problemen met zich meebrengen.