Vraag

Herstarten van een tune-in zender na tv kijken.

  • 10 December 2017
  • 17 reacties
  • 604 Bekeken

Badge +1
Ik heb sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik geen tune-in zender kan starten als ik op de play knop druk van 1 van de play:1’s.( het is een 5.1 opstelling). Ik heb als laatst tv gekeken en wil dan radio luisteren maar dat wil dan niet. Via de app wil het wel maar voorheen wou dit ook via de fysieke knop. Volgens mij is er wel een bepaalde tijd aan verbonden nadat de tv uit is dat de sonos ook begrijpt dat de tv uit is en de “tv stream” uitzet zodat je met de knoppen op de play:1’s de radio service kan starten. Wie weet waar dit aan ligt?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Dit is nooit een functie geweest in het Sonos systeem. Als je TV aan hebt staan op de Playbar en je zet de TV zelf uit, zul je altijd via de Sonos app een radiostation moeten selecteren. Dat het eerder heeft gewerkt zal een verklaring hebben, maar die kan ik helaas niet uitleggen omdat dat niet een functie was die ooit zo heeft gewerkt. Als namelijk TV als bron is geselecteerd in de Sonos app wordt het laatstgespeelde radiostation of muzieknummer uit het geheugen gehaald.
Badge
Heb sinds kort hetzelfde probleem dat als je smorgens de sonos aanzet dat je geen muziek kunt luisteren.
Alleen met de app kan ik weer een zender selecteren en muziek luisteren.
Bijzonder irritant omdat niet iedereen de app heeft in mijn gezin.
Waaom werkte dit eerst wel perfect:?:?
Heb het zelfde probleem voor de laatste update kon je 's avonds de tv uitzetten en de volgende dag dmv de knop op de play1 de radio aanzetten ,nu moet dit altijd gebeuren dmv de app te openen.
Graag een antwoord aub
Ook wij hebben dit probleem sinds kort, na het bijwerken van het systeem werkt deze functie niet meer, en in de afgelopen 3 jaar sinds we de sonos in ons bezit hebben dit probleem nooit gehad.
sorry op Like geklikt, was niet de bedoeling
Badge
Gebruikt iedereen met dit probleem toevallig KPN ?
We hebben inderdaad KPN!
Na het afzetten van de TV, wil bij ons het vervolg van voor de TV uitzending niet meer opstarten. Dit was wel het geval voor de laatste software update!. Na de update staat de app. nu nog steeds TV, als uitzendapparaat, na wijziging naar een willekeurige sonos lijst krijgen we de melding, "weet je zeker dat de TV moet worden onderbroken?". Bij een ja antwoord komt er geen geluid omdat de mute knop is aangezet. bij het uitzetten van de mute is er pas weer muziek. Normaal moet bij afsluiting van de TV overgegaan worden naar de situatie van voor de TV uitzending.
Irritant vind ik, ook al voor deze update, wanneer je bezig bent met een afspeellijst de lijst opnieuw begint op het nummer waarmee je de vorige keer mee bent begonnen dit in plaats van verder te gaan met het nummer waarmee de speellijst wordt onderbroken door de TV-uitzending. Kan daar oopk eens naar gekeken worden???
Inderdaad ik gebruik KPN. Zou het daar aan liggen?
Ik heb sinds de laatste update van mijn PlayBase hetzelfde probleem en gebruik Ziggo.
Ook wij hebben KPN als provider, maar zoals ik nu lees heeft het gebruik van Ziggo hetzelfde probleem.
Dus ik vermoed dat het probleem aan de laatste soft ware update ligt.
Badge
Heb vandaag 2 maal contact gehad met Sonos over dit probleem met radio luistern na tv.
Het zou niet aan KPN liggen en ook rechtstreeks utp aan playbar aansluiten brengt geen verandering.
Ook reactie van Nick P klopt niet volgens medewerker en word eruit gehaald.
Een oplossing is er direct niet er word nu naar gekeken en krijg een reactie erop.
Als ik deze heb kom ik er hier op terug om dit met jullie te delen:)
Spike 11 Toppie:$:$ hopende op een snelle oplossing en inderdaad wat Nick P heeft geplaatst klopt inderdaad niet, omdat de functie tot ongeveer 4-5 dagen geleden wel deed.
Wacht de reactie van zowel Sonos als die van jouw af, nogmaals dank voor je inzet en snelle reactie.
Badge
Update

Vanmorgen deze reactie gekregen van Sonos

Geachte Heer

Op ons testsysteem heb ik hetzelfde probleem kunnen constateren, momenteel zijn we aan het onderzoeken wat dit veroorzaakt.
Zodra ik meer informatie heb laat ik het u weten!
Reputatie 5
Badge +2
Zoals beschreven in de reactie van Spike11 is dit een bekend probleem en we zijn dit op het moment aan het onderzoeken. Dank jullie wel voor de reacties en het melden van de issue.
Badge
Update

Geachte Heer

Het probleem is inmiddels geïdentificeerd als een software bug welke in een toekomstige Sonos update verholpen zal worden.
Ik weet helaas niet wanneer deze update zal uitkomen dus ik wil u vragen nog even geduld te hebben.

Ik wens u in ieder geval vast een fijne jaarwisseling en een muzikaal 2018!
Het probleem is opgelost sinds de nieuwe update.:):)
Badge
Bij mij werkt het ook weer :$
Thnx Sonos