Vraag

Google play music kan niet meer direct casten naar sonos?

  • 10 January 2018
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Vroeger kon ik rechtstreeks vuinuit google play music casten naar de sonos speaker (dus niet via de sonos app). Een collega kan dit nog steeds maar sinds enkele dagen "zie" ik de sonos players niet meer wanneer ik het cast symbool kies in google play music app.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Wintermute314,

Meestal heeft dit te maken met het netwerk en hoe verbindingen worden opgezet.
Zou je de modem/router en je Sonos apparatuur eens van het stroom kunnen halen en opnieuw kunnen aansluiten.
Ben benieuwd of je de functie dan wel weer naar voren ziet komen.
Het was idd een netwerkprobleem: op de router waarop de boost stond was de wifi uitgezet (vermoedelijk bij het poetsen knop ingedrukt 🙂 ). Nochtans hadden we wifi waardoor niemand dat direct opmerkte. Dat kwam omdat er een powerline wired eveneens op die router zat en die broadcaste wifi. Waarom de sonos boxen dat die wifi niet oppikten weet ik niet (heeft zelfde netwerk ID) maar na het opstarten van wifi op de router zelf, werkte het weer.

Thanks!
Hallo Wintermute314, ik kan wel casten vanuit de Google Play Music app, maar hij speelt alleen de nummers af die ik heb aangekocht via Google, niet degene die op mijn SD kaart staan. Die worden gewoon zichtbaar geskipt.
Kan jij bevestigen welke soort muziek je cast vanaf de app...