Beantwoord

Geluid via TuneIn en Spotify valt vaak weg.

  • 3 September 2018
  • 8 reacties
  • 784 Bekeken

Badge
Hallo,

De laatste week valt op mijn Sonos heel vaak de verbinding met de TuneIn service weg. Ook bij Spotify komt dit vaak voor.
Ik heb al een diagnose met nummer 2092206117.
icon

Beste antwoord door frankwes 3 September 2018, 13:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Frank, ik zie dat de speakers regelmatig de verbinding verliezen met je Apple router. Ondanks dat ze beide een sterk signaal hebben. Dit geeft voor mij aan dat het probleem zit in de Apple router zelf. Heb je nog een ander WiFi-netwerk waar we Sonos (desnoods als test enkel) op kunnen installeren?
Badge
Nee helaas niet... Alleen wel apart dat ik het probleem niet ervaar op m'n laptop en iPhone. Daar kan ik zonder problemen audio en video streamen. Op de telefoon ook gewoon via de TuneIn app.
Badge
Ik zou nog wel kunnen proberen of m'n 5GHz netwerk dan beter werkt?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Frank, Sonos werkt iets anders dan je laptop of iPhone. De speakers moeten continue met elkaar verbonden zijn en met een wegvallende signaal lukt dat niet.

Sonos werkt niet met 5Ghz op die manier, elke voor surround speakers. Is het mogelijk dat je je Playbar permanent met een netwerkkabel aansluit op je modem of router?
Badge
Nee. Die staat te ver weg. :-/
Trouwens, het probleem doet zich nu een dag of wat voor terwijl ik de sonos al jaren heb...
Reputatie 5
Badge +3
Als je niet een van beide met een netwerkkabel kan aansluiten moet je overwegen om je Apple router te vervangen. Het lijkt erop dat deze aan het falen is, dat de wifi wegvalt hoort niet te gebeuren.

En ik snap dat je het al jaren hebt maar dingen gaan nou eenmaal soms stuk, of functioneren niet naar behoren. De diagnose liegt er niet om: de verbinding valt regelmatig weg bij de twee speakers tegelijk.
Badge
Ik heb de firmware van m'n Airport gedowngrade naar de vorige versie. Het lijkt nu te werken. Mocht het probleem blijven zal ik toch overwegen een nieuwe router te kopen.
Nog suggesties die goed werken met Sonos? 😉
Reputatie 5
Badge +3
Goede vraag, maar ik mag geen merken aanraden. Ik heb nog geen ervaring gehad dat routers het niet doen, het is vrij standaard gelukkig.