Vraag

Geluid van de pc afspelen op sonos

  • 25 July 2016
  • 31 reacties
  • 96433 Bekeken

Badge
Ik zou graag mijn muziek die op mijn pc sta willen afspelen via mijn sonos systeem.
Kan iemand mij zeggen hoe je dit moet doen.
Ik krijg het niet in orde.
Ik heb mijn Sonos playbar bedraad aangesloten.
Verder heb ik nog 2x Play's 5 en een sub.
Mijn router is een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router R7000
Heb er ook een swith tussen: D-Link DGS-1008D Netwerk switch RJ45 8 poorten 1 Gbit/s


Mvg Dirk

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Zoek met name mogelijkheid alle geluid van pc weer te geven, maar krijg de indruk dat dat nou net niet kan. Klopt dat?

Er is geen officiële directe manier om draadloos alle geluid van je PC te streamen naar Sonos. Programma's zoals "Stream what you hear" zoals patricw aanraadde kan je gebruiken, alhoewel je hier wel met een vertraging te maken zal hebben en qua kwaliteit kunnen wij hier geen garanties op bieden.
Als je het via een kabeltje wil doen kan je wel de Lijn-Ingang van de Play:5/Connect/Connect:AMP gebruiken zoals mijn collega Bob aangaf.
die is er wel hoor. Je map muziek openen in je pc. Rechts klikken op het gewenste nummer. Dan kies je voor apparaat weergeven, daar zie je sonos, klikken en alles wekt
Reputatie 7
Badge +2
die is er wel hoor. Je map muziek openen in je pc. Rechts klikken op het gewenste nummer. Dan kies je voor apparaat weergeven, daar zie je sonos, klikken en alles wekt
Kan problemen ervaren, wij ondersteunen alleen het afspelen van Sonos via de Sonos applicatie, maar mocht dit werken dan is dat uiteraard mooi meegenomen.

Beste Dirk, Roosje en Tim,

Wat ik vandaag ontdekte was het converteer programma Fre:ac. Ik stopte de audio cd in de pc en opende  het Fre:ac programma. Je selecteer dan de muziek die je naar b.v. mp3 wilt converteren. Je geeft een doelmap aan in de verkenner van jouw pc. B.v. de naam van de artiest of album. Dan start je de conversie. Als de nummers in het venster zijn verdwenen dan staan ze op jouw pc. Dan open je Sonos en in  beheer werk je de bibliotheek bij. Zoek dan in sonos op de naam van de artiest. Voila veel plezier. 😎

Rob

Ik wil alle geluid van de pc naar de sonos sturen.  Een simpele oplossing zoals op de Mac geluid doorsturen naar airstream apparaat Sonos 

Reputatie 7

Sonos is niet bedoeld als PC-speaker. Geen idee of het werkt, maar met Shairport schijn je Airplay te kunnen krijgen vanaf je PC: https://www.iculture.nl/apps/shairport-airplay-op-je-windows-pc-gebruiken/