Vraag

Geïmporteerde afspeellijsten weg na Catalina

  • 15 June 2020
  • 6 reacties
  • 741 Bekeken

Beste forumleden,

 

Ik zie mijn “Geïmporteerde afspeellijsten” (vanuit NAS-bibliotheek) niet meer in mijn Sonos (controller S1) staan. Er staat nu “Geen selectie beschikbaar.”.
Dan word ik braaf doorverwezen naar iTunes om daar bij “Voorkeuren”, “Geavanceerd” XML-bestanden aan te klikken, maar sinds Catalina heet het geen iTunes meer, maar Music en bestaat de mogelijkheid ook niet meer om XML aan te klikken. Die hele extensie is er niet meer. Die heet nu .musiclibrary. Maar ook die kan ik in “Geavanceerd” niet aanklikken/
Enig idee iemand? Thnx


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Hoi,

 

ik heb het zelfde probleem.  Mac met catalina en nwe muziek app van apple. Mijn muziek bieb staat op een externe hd ipv nas. Alles word tijdens het indexeren door sonos s1 controler overgenomen, nummers albums etc maar geen afspeellijsten. Heb daar in de loop der jaren veel tijd in gestoken dus zou fijn zijn als ik ze nog kan gebruiken. Vandaag gechat en gebelt met de help desk maar hun oplossing werkt bij mij niet. Dat is een map genaamd itunes in de muziek map zetten en opnieuw indexeren. Is er een oplossing?

dank alvast

Hoi Michel_7,

Heb vandaag uitgebreid contact gehad met een senior van Sonos: het is helaas wat ik al vermoedde. Door de Catalina-update en de introductie van .musiclibrary door Apple kan Sonos niet meer bij je in iTunes, lees: .musiclibrary. We hebben zelfs geprobeerd de extensie en de naam te veranderen. Mocht allemaal niet baten. Lijkt erop dat Apple zijn eigen speakertjes wil verkopen en Sonos wil ontmoedigen. Marketing-geintje zullen we maar zeggen.
Inderdaad doodzonde van al het werk wat we hebben verricht. Ook ik heb er meer dan 10 jaar inzitten. Vind dit echt heel teleurstellend en klantonvriendelijk!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb net, in S2 app, mijn muziekbibliotheek uit Catalina opgenomen in Sonos. Dit heb ik gedaan vanuit mijn iMac. Dit ging soepel. Vervolgens heb ik een afspeellijst gemaakt en de opdracht indexeren gegeven in Sonos. De afspeellijst kwam daarna keurig naar voren.

Staat jullie afspeellijst wel in de muziek app? Indeling op mijn computer is //computernaam/muziek. 
Wat gebeurt er wanneer je een test afspeellijst aanmaakt en vervolgens indexeert? Wat mij betreft lijkt het er niet op dat Apple bewust zijn eigen speakers promoot, op zich werkt het wel. Het lijkt of er mogelijk iets fout is gegaan bij de conversie naar de nieuwe muziekapp. 

Bij mij werkt de S2 app niet omdat ik S1-materiaal van Sonos heb. Wellicht gaat het daarom mis. Ik heb zelf - en met Sonos-medewerkers én een senior van Sonos - van alles geprobeerd: er verschijnt niks in de S1-controller. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou dit dus het eerste grote probleem zijn waar gebruikers van S1 tegenaan gaan lopen. Neem niet aan dat Sonos hier actie op gaat nemen, al hoewel dit niet een echt probleem zou kunnen zijn wat hardware gerelateerd is. Zou ogenschijnlijk toch redelijk simpel aangepast moeten kunnen worden.

Verbaasd mij eigenlijk ook dat Sonos dit niet gewoon weet, zeker wanneer het op S2 wel werkt. Er moeten dan aanpassingen gemaakt zijn. Geeft niet echt vertrouwen. 

Eens. Dank voor de tip. Zal ze nog eens bellen...