Vraag

Geen muziekbiebliotheek

  • 3 September 2017
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Ik krijg op mijn Samsung telefoon de muziekbibliotheek gekoppeld aan mijn muziekserver niet meer te zien. In de menulijst staat deze niet. Als ik vervolgens een bieb laat indexeren, dan verschijnt deze wel in het menu, maar ik krijg geen albums te zien. Op mijn pc werkt het naar behoren. Wie weet raad?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Kan een probleem zijn in de manier waarop de controller app met de speaker praat. Het klinkt alsof er informatie niet goed doorkomt. Wil je een diagnose maken vanaf allebei de PC en de telefoon en de nummers hier vermelden? Dan kan ik ze naast elkaar leggen en het verschil vinden. Ook hoor ik graag wat meer informatie over hoe je netwerk in elkaar zit, en of je switches en access points en dergelijke hebt of niet. Diagnose maak je zo.
Hallo Bob, heel vreemd. Bij thuiskomst had ik ineens weer op mijn mobiel de bibliotheek. Diagnose nummer is 7803178. Ik stuur dit toch omdat het al een tijdje instabiel is en af en toe weer verdwijnt. Ik heb een experiabox voor mij verbinding met het internet. De ZP80 staat via kabel aan de router verbonden. De zp100 via draadloos. Voor de box zit een netwerkswitch met 5 poorten. Mijn muziekbibliotheek staat op een server die ook verbonden is met de router. Is dit voldoende info?

Ben benieuwd of je vreemde zaken tegenkomt. Dank en hartelijke groet, Bart.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie mogelijk een switch en misschien een extender (of een dergelijk wifi punt) in je netwerk, klopt dat? Ook valt het op dat het Sonos systeem de verbinding met de share soms niet kan maken. De diagnose wijst erop dat het komt doordat het netwerkpad op dat moment niet geldig is of niet reageert. Wil je je netwerk eens opnieuw opstarten? De volgorde is hier belangrijk. Eerst je router, Sonos apparaten en je switch/wifi punt allemaal van de stroom. Dan zet je je router aan, 5 minuten later ongeveer de switch, dan het bekabelde Sonos apparaat en daarna het draadloze Sonos apparaat. Als laatste het eventuele wifi punt. Mocht het probleem dan nog steeds bestaan, dan ontvang ik graag twee nieuwe diagnoses van je, eentje van PC en eentje van mobiel.
Dat is vreemd. Er is (nog) geen extender. Op dit moment werkt het weer goed. Ik hou het een tijdje in de gaten om te kijken wat er gebeurt en meld me als er problemen zijn. Tot zover dank voor je hulp.
Reputatie 5
Badge +2
Goed om te horen dat het weer werkt. Wanneer het probleem terug komt, kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen. Dat is een directere lijn van hulp en dan kunnen we meteen een kijkje nemen in je situatie terwijl het probleem zich voordoet. Ons nummer en openingstijden vind je op www.sonos.com/contact.