Beantwoord

Geen enkel nummer wordt volledig afgespeeld.

  • 13 July 2018
  • 9 reacties
  • 3549 Bekeken

Badge
Hallo,
Sinds twee weken speelt de sonos geen enkel nummer via spotivy meer volledig af.
Na 20 sec stop die ermee, gaat door naar het volgende nummer of stopt helemaal met afspelen.
De laatste week hebben wij ook problemen met de radio.
Via soundcloud doet de sonos het wel goed.

Hoe kan dit ineens?
icon

Beste antwoord door Tim S 31 July 2018, 13:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde. Iemand een oplossing hiervoor?
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet van de installatie alvorens we hier een concreet antwoord op kunnen geven.
Zie het bevestiging's nummer graag tegemoet.
Badge
Ik heb dit probleem al sinds maart 2017 (update iOs 10.3) en kon het verhelpen door "Bediening vanaf het vergrendel scherm” aan te zetten. De muziek bleef continue doorspelen, en ik had geen problemen meer………… nou ja een groot nadeel, het geluid van de telefoon past zich aan, aan het volume van Sonos en inkomende oproepen etc zijn (bijna) niet te horen.

Sinds gister heb ik Airplay toegevoegd, automatisch wordt "Bediening vanaf het vergrendel scherm” uitgezet en is het weer een groot drama om muziek van de telefoon via de sonos af te spelen.

log voor systeem fouten geeft bij elk nummer aan: "Kan ’………..' niet afspelen. Verbinding met iPhone X van ……. verbroken.”

(ik heb een diagnose gestuurd, nummer 794195519)
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb dit probleem al sinds maart 2017 (update iOs 10.3) en kon het verhelpen door "Bediening vanaf het vergrendel scherm” aan te zetten. De muziek bleef continue doorspelen, en ik had geen problemen meer………… nou ja een groot nadeel, het geluid van de telefoon past zich aan, aan het volume van Sonos en inkomende oproepen etc zijn (bijna) niet te horen.

Sinds gister heb ik Airplay toegevoegd, automatisch wordt "Bediening vanaf het vergrendel scherm” uitgezet en is het weer een groot drama om muziek van de telefoon via de sonos af te spelen.

log voor systeem fouten geeft bij elk nummer aan: "Kan ’………..' niet afspelen. Verbinding met iPhone X van ……. verbroken.”

(ik heb een diagnose gestuurd, nummer 794195519)

Dit is helaas een correcte constatering.
Als Airplay apparaten in het netwerk gevonden worden, dan zal Apple zijn eigen "lockscreen" forceren, en ons Sonos "lockscreen" niet zichtbaar geven.
Dit "lockscreen" van Sonos, zorgde er voor dat er een "silent-audio" naar Sonos werd verzonden, waarin de wifi verbinding goed tot stand bleef.
Nu word deze silent audio helaas niet meer verzonden, waarin de IOS telefoon/tablet, als deze in slaap valt de wifi verbinding iets zal dicht knijpen.
Dit zorgt ervoor dat Sonos buffer problemen krijgt bij het afspelen van de muziek afkomstig van het IOS toestel, omdat de muziek niet goed via de wifi word aangeboden.
Het ligt wat technischer dan nu omschreven, maar dit schetst wel te begrijpen plaatje waarom deze problemen zich voordoen.

Een oplossing zou mogelijk kunnen zijn om de slaapstand van de telefoon/tablet uit te zetten, wat helaas er voor zorgt dat je batterij sneller leeg gaat vanwege het weergeven van het scherm.
Andere optie is om alle Airplay toestellen in huis uit te zetten, waarin Apple deze dus niet kan vinden, zijn eigen lockscreen niet laat zien, en Sonos zijn eigen lockscreen weer kan tonen.
Ook geen fijne oplossing als je het mij vraagt.
Verder zijn wij in overleg met Apple in de hoop dat hier een aanpassing in mogelijk is, maar moet er wel duidelijk bij zeggen dat we hier helaas op het moment geen garanties op kunnen bieden.
Badge

Dit is helaas een correcte constatering.
Als Airplay apparaten in het netwerk gevonden worden, dan zal Apple zijn eigen "lockscreen" forceren, en ons Sonos "lockscreen" niet zichtbaar geven.
Dit "lockscreen" van Sonos, zorgde er voor dat er een "silent-audio" naar Sonos werd verzonden, waarin de wifi verbinding goed tot stand bleef.
Nu word deze silent audio helaas niet meer verzonden, waarin de IOS telefoon/tablet, als deze in slaap valt de wifi verbinding iets zal dicht knijpen.
Dit zorgt ervoor dat Sonos buffer problemen krijgt bij het afspelen van de muziek afkomstig van het IOS toestel, omdat de muziek niet goed via de wifi word aangeboden.
Het ligt wat technischer dan nu omschreven, maar dit schetst wel te begrijpen plaatje waarom deze problemen zich voordoen.


Bedankt voor je reactie.
Heldere uitleg! Het hoeft voor mij niet technischer, zo snap ik het :D

Persoonlijk vind ik het feit dat Sonos niet meer in het "lockscreen" zit geen probleem, dan gaat in ieder geval het volume van het belsignaal en de berichtgeving niet automatisch omlaag. Voor maart 2017 streamde ik altijd via de telefoon zonder Sonos op het "lockscreen" en beviel me prima, en werkte feilloos.
Is die "silent-audio" niet in te bouwen in de app, is alles in een keer opgelost 😃 (haha ik ben creatief en wordt in denkwijze niet gehinderd door enige technische kennis)

Ik heb voor een makkelijkere oplossing gekozen, ik stream vanaf mijn vorige/oudere telefoon, Sonos heeft toegang tot het "lockscreen" en eventueel gebruik van airplay doe ik vanaf mijn huidige toestel. Ook niet 100% optimaal maar wel de beste manier op dit moment voor mij, om het systeem te gebruiken.
Same probleem here as well.
Sonos Netherlands says they can’t do anything about it and I should try playing music from my computer or a streaming service which are both not an option for me. Using Sonos, in my case, with iPhone X (iOS 12.1) and iPad Pro 10.5 (iOS 12.1) simply does not work anymore. In the end the Sonos representative said I should contact Apple. Really, after spending more than 1000€ on the Sonos system in order to (as advertised) play music seamlessly from my apple devices and when it does not work I should contact Apple. Such a shame.
Reputatie 7
Badge +2
Same probleem here as well.
Sonos Netherlands says they can’t do anything about it and I should try playing music from my computer or a streaming service which are both not an option for me. Using Sonos, in my case, with iPhone X (iOS 12.1) and iPad Pro 10.5 (iOS 12.1) simply does not work anymore. In the end the Sonos representative said I should contact Apple. Really, after spending more than 1000€ on the Sonos system in order to (as advertised) play music seamlessly from my apple devices and when it does not work I should contact Apple. Such a shame.

Als een iOS toestel in slaap valt, is deze niet goed qua wifi te benaderen, dit is een probleem wat in de software/hardware van zo'n toestel zit van Apple, en wij zien dan ook graag dat Apple dit zal oplossen.
U heeft verder mijn collega gesproken, die geruime tijd heeft genomen dit aan u uit te leggen, waarin helaas dit bericht dus volgensmij niet goed is overgekomen.
Wij vinden het spijtig dat een IPhone en IPad niet goed te benaderen is als deze in slaapstand valt, en wij raden voor nu aan de slaapstand van zo'n toestel uit te zetten zodat deze prima te benaderen blijft.
Wij hopen dat Apple dit probleem spoedig zal oplossen, en u uw telefoon of tablet weer in slaap kan laten vallen, zodat de wifi chip dus genoeg stroom krijgt om zijn werking te kunnen blijven vervolgen.
Verder heb ik dit probleem redelijk in detail besproken zoals hierboven te lezen is en ook in verscheidene andere topics terug te lezen is.
Dit heeft verder dan ook niets meer te maken met wat een bedrijf adverteert en hoe bepaalde functies niet mogelijk zijn door aanpassingen van andere fabrikanten en hoe deze fabrikanten willen dat hun producten functioneren.
Beste Tim, uiteraard heeft jouw collega mij alles duidelijk uitgelegd en jij nu ook, bedankt.
Wat ik graag wil horen/lezen is hoe gaan jullie mensen helpen die hun Sonos systeem icm hun Apple product niet meer normaal kunnen gebruiken (zoals deze klant)? Dat is wat ik wil weten en dat is niet te veel gevraagd denk ik. Zeker niet als je 5 Sonos speakers bezit in de hoop om die normaal te kunnen gebruiken met een iPhone (of een iPad) zonder dat je de iPhone de hele tijd “wakker” moet houden, want volgens mij is dat geen oplossing.
Dit is niet mijn probleem (of van andere klanten met hetzelfde probleem) maar van Sonos. En als Sonos Nederland zegt dat het door Apple komt dan zou Sonos Nederland dat met Apple moeten oplossen voor zijn klanten. Maar gezien het gesprek van gisteren, en jouw bericht, is het duidelijk hoe Sonos Nederland er in staat...maw jammer voor ons klanten.
Reputatie 7
Badge +2
Wij hebben de informatie zeker aan Apple doorgegeven in de hoop dat deze een oplossing gaat aanbieden d.m.v. hopelijk een iOS update.
Verder ligt dit probleem buiten onze handen, en kunnen wij er helaas weinig in betekenen, net zoals andere fabrikanten van andere speaker bedrijven mogelijk tegen dit probleem aan lopen, en hier dus ook geen probleem voor kunnen aanbieden, omdat het bij de fabrikant van "De Bron" ligt.
Enige wat wij kunnen aanbieden, is een work-around, om dus bijvoorbeeld de slaapstand uit te zetten, of de muziek op een computer te plaatsen en hier de muziek vanaf te laten streamen.
Het aanschaffen van een NAS kan mogelijk ook een oplossing bieden, welke word aangesloten op het netwerk, en als muziek bron kan dienen, naast dat deze mogelijk als backup kan functioneren van de eigen bestanden.