Beantwoord

Gebruik van Sonos zonder aktieve internet verbinding

  • 3 July 2018
  • 4 reacties
  • 9784 Bekeken

Is het mogelijk om een sonos installatie te configureren, initieel gekoppeld aan internet om bvb alle updates te downloaden etc maar dan achteraf de complete installatie te gebruiken in een omgeving waar geen internet meer voorhanden is. Heel concrete case: ik zou twee van mijn PLAY:5's willen gebruiken in een kerk voor 1 specifieke viering. In de kerk is absoluut geen internet. De muziek die gespeeld dient te worden staat lokaal op een IPAD en kan ik koppelen via de AUX poort van een van de PLAY:5's. M.a.w. ik gebruik op die manier mijn SONOS installatie als een standalone versterker met luidsprekers. Werkt bovenstaande setup?
icon

Beste antwoord door Ryan A 4 July 2018, 16:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dit kan werken middels de optie Automatisch afspelen kamer. Installeer Sonos op een locatie met internet etc. Zorg dat je de lijn-ingang als van tevoren instelt je kan Sonos niet meer bedienen als er geen router in het netwerk zit. Je kan dus wel Sonos aan de praat krijgen als je de iPad via de lijningang heb verbonden en iets aanzet. Hier een hulp artikel met de instellingen voor het automatisch afspelen: https://support.sonos.com/s/article/1080#autoplay
Bedankt voor je snelle reactie en je hulp Ryan!
Reputatie 5
Badge +2
Geen probleem, zou je nog willen laten weten of het gelukt is.
Ryan,
er werd ondertussen een andere oplossing gevonden voor ons audio "probleem" in de kerk. Zonder gebruik van Sonos evenwel. Bij gelegenheid wil ik bovenstaande oplossing toch eens uitproberen. Ik laat je dan zeker het resultaat weten via dit forum!
Vg