Vraag

Eén van mijn ONE SLs slaat regelmatig een song over


Recent heb ik twee Sonos One SL apparaten toegevoegd aan mijn netwerk. Ik had al 3 Sonos apparaten(1x Play:5 (gen 2) en 2x Play:1). Een van de nieuwe Sonos One SL apparaten geeft problemen. Regelmatig slaat hij een nummer van een willekeurige Spotify afspeellijst over. De meldingen in de foutenlog variëren:

<datum><tijd> Kan <nummer> niet afspelen. Verbinding met Spotify verbroken.
<datum><tijd> Kan <nummer> niet afspelen. Het nummer is niet juist gecodeerd.
<datum><tijd> Kan <nummer> niet afspelen. Bestand heeft niet-ondersteunde indeling.
<datum><tijd> Kan geen verbinding maken met Spotify.

Uiteraard heb ik al van alles geprobeerd. Ik heb alle SONOS apparaten voorzien van een vast IP-adres. Ik heb contact gehad met support en één WIFI-apparaat uitgezet zodat de Sonos een ander, sterker WIFI-punt moest zoeken. Ik heb zelfs nieuwe, snellere WIFI-punten gekocht en geïnstalleerd. Het probleem blijft zich voordoen. En alleen bij dit ene apparaat.

Het lijkt erop dat de WIFI van deze ene Sonos One SL hapert. Op exact dezelfde plek als deze One SL stond tot twee weken geleden een Play:1. Die haperde nooit.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Terecht punt. Ik was vergeten de Play:5 te ‘ontkabelen’. Ik ga de test deze week herhalen.

Reputatie 4
Badge +3

In de diagnose 1435065067 draait je systeem niet op de wifi van de Linksys, hierin zat je play:5 nog steeds op de Devolo aangesloten en waren alle speakers verbonden met het signaal van deze speaker.

En in 1640732517 zie ik wel dat je Sonos One speaker op de Linksys zit aangesloten, maar nog steeds zit je Play:5 op die Devolo.

 

Ik zal niet zeggen dat dit meteen de oorzaak is, maar er is wel een reden waarom we EoP-adapters niet ondersteunen, vandaar dat ik die ook wil uitsluiten.

De Sonos One SL speaker ziet er voor de rest qua hardware en software prima uit, ik ben dan ook niet geneigd om te zeggen dat er wat met de speaker is.

Ik heb nog een tweede diagnose ingestuurd nadat er draadloos een nummer overgeslagen werd. Het bevestigingsnummer is: 1036028801.

Daarna heb ik nog een tweede test gedaan. Ik heb de SONOS One SL bekabeld aangesloten, rechtstreeks op mijn router die (zoals gezegd) bekabeld aan het ZIGGO modem hangt. Weer een Spotify playlist aangezet. En zelfs daarmee gaat het niet goed. Het bevestigingsnummer is: 1640732517.

Mijn conclusie: ergens gaat iets niet goed met deze One SL.

Ik vind het spijtig dat ik dit kanaal moet gebruiken om deze meldingen te doen. Maar op werkdagen sta ik eindeloos in de wacht voor een chat zonder dat er een agent actief wordt, en telefonisch krijg ik dit niet uitgelegd.

Het ligt niet (alleen maar) aan de Devolo. Vandaag heb ik mijn SONOS naast de Linksys router in de meterkast gezet en een uurtje laten spelen. Gecheckt dat de SONOS gebruik maakte van de ingebouwde WIFI van de Linksys (die draait op OpenWRT, meest recente versie). De Linksys hangt rechtstreeks (bekabeld) aan het ZIGGO modem.

Binnen een kwartier was het raak, en werd er weer een nummer van een Spotify playlist overgeslagen. Diagnose is ingestuurd. Het bevestigingsnummer is: 1435065067.

Reputatie 4
Badge +3

Kan het zijn dat de speakers aangesloten staan op een Devolo EoP adapter?

Mocht dit zo zijn raad ik je meteen al aan om de volgende post van mijn collega Tim hierover eens te lezen.

 

Heb je de mogelijkheid om je Sonos rechtstreeks aan te sluiten op je router of switch en het dan te testen?

 

En zelfs bekabeld worden er nummers op Spotify overgeslagen. Ik heb maar weer een diagnose ingestuurd. Het bevestigingsnummer is: 1977356466.

Bijzonder dat de oude Play:1, op dezelfde plek en aan hetzelfde WIFI-punt, daar geen last van heeft. Is de nieuwe SONOS One SL daar dan gevoeliger voor?

Inmiddels heb ik de betreffende One SL bekabeld verbonden met het netwerk, en ook mijn Play:5 bekabeld. Dat zou het probleem op moeten lossen.

Reputatie 7
Badge +2

En nog eentje, nu tijdens een nummer. Het bevestigingsnummer van de diagnose is: 1856491707. Ik sta overigens alweer een uur of twee in de wacht voor een chatsessie.

Je kan op de chat knop drukken als die beschikbaar is, als de chat knop niet beschikbaar is, dan zal die verschijnen als het minder druk op de chat zou worden.

Ons telefoon nummer is op het moment ook weer te benaderen.

Toch zie ik al een beetje waar de oorzaak kan liggen.

Je Sonos maakt gebruik van Devolo wifi adapters, iets wat we helaas niet ondersteunen.

Zie graag mijn reactie in het volgende topic waar ik het zelfde beschreef naar een andere klant.

 

En nog eentje, nu tijdens een nummer. Het bevestigingsnummer van de diagnose is: 1856491707. Ik sta overigens alweer een uur of twee in de wacht voor een chatsessie.

Jullie bellen lukte vandaag niet, ik kreeg de mededeling dat er een storing was. Zojuist is er een nieuwe hapering geweest. Ik heb meteen een diagnose verstuurd. Het bevestigingsnummer is: 1611468066.

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt het beste even bellen of een diagnose plaatsen.

 

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Volg anders deze volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.