DTS via usb

  • 19 November 2021
  • 20 reacties
  • 195 Bekeken

Badge +1

goedendag , 

 

kun je via een usb stick die je afspeelt via de tv  dts  ontvangen op de playbar


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat merk je vanzelf lijkt mij. Zal sterk afhangen van de tv, maar ik denk niet dat veel tv’s dit door zullen zetten.

Een film erop zetten met alleen dts en kijken wat er gebeurt. De Sonos app toont wat er gespeeld wordt. Overigens voelt voor mij het hele dts gebeuren als sterk overtrokken. Ik merk in mijn Sonos surroundopstelling weinig tot geen verschil of het nu dts of dd5.1 is. Kan natuurlijk ook liggen aan de verbinden apparatuur en de conversies geen idee, maar ik ben meer dan tevreden met het geluid wat ik heb/had.

Badge +1

bedankt voor je bericht,

dat heb ik gedaan een film met dts erop , ingebouwde mediaplayer van de sony tv binnengehaald en afspelen . Maar niets,  alleen een logo van pcm  stereo . Nu de doorvoer ingeschakeld van dolby naar dts van de mediaplayer  en nog steeds niets . 

jammer was wel benieuwd of het verschil maakt voor de oren .

moet de tv dan ook dts ondersteunen ?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is iets wat mij ook onduidelijk is. Ik maak zelf o.a. gebruik van een Apple TV HD, deze zou op auto gezet moeten worden voor het beste geluid. Ik hoor surround maar zie pcm stereo. Zet ik deze echter op de keuze Dolby Digital doorvoer dan zie ik dat ook in de app en het klinkt beter. Maak ik gebruik van De Plex app op mij. TV dan zie ik wel dts, maar dit maakt voor mijn beleving niet het verschil met DD 5.1.  Dit is ook op een Sony tv, maar wellicht doet de Plex server (mijn pc) hier wel iets voor in de aansturing.

Reputatie 7

Als je de mediaplayer van je TV gebruikt, kan ik mij voorstellen dat je TV DTS moet ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00117502
 

Ik weet het type tv niet wat je hebt, maar hier wat info en de manier hoe je kunt vinden wat jouw tv ondersteund. 

Badge +1

heb nu nog geen dts , snap er niets van dts film opgenomen op de usb stick , en dan via de just player afspelen. Via instellingen op dts gezet, maar blijft pcm doorgeven op de sonos app.

wat voor zin heeft dts dan ? en maakt het werkelijk verschil .

Reputatie 7
Badge +3

Zoals aangegeven. Ben je tevreden met het geproduceerde geluid, laat het zo. Ben je niet tevreden probeer het uit te zoeken in de onduidelijke wereld van geluidsdoorgifte. 
Ik zie via Plex op de tv wel DTS op mijn Sonos app verschijnen, maar hoor absoluut geen verschil met Dd5.1

Misschien dat ingewikkelde meetapparatuur iets kan meten, maar mijn gehoor niet. Weet trouwens niet of dat aan mijn gehoor ligt 😉

Overigens lees je ook wel dat er pcm stereo in de app vermeld staat, terwijl mensen toch een surround ervaring hebben. Ik merk dat inderdaad ook wel eens. Niet bij alles, maar toch. Waar dat dan weer precies vandaan komt……..?

Badge +1

je hebt helemaal gelijk was alleen een beetje benieuwd of het een groot verschil maakt . 

wat ik gelezen heb is het met het blote oor haast niet te horen .

misschien ooit atmos  arc dat zal wel verschil maken 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de vraag overigens ooit al eens bij Sony neergelegd?

Reputatie 7

Of je DTS op je Playbar krijgt is van meerdere zaken afhankelijk:

  • kan je TV DTS aan (lijkt er wel op)?
  • kan de mediaspeler app op je TV DTS aan?
  • kan je TV DTS uitgeven (via optisch).

Over alle drie zaken bestaat in meer of mindere mate onduidelijkheid.

Badge +1

nee dat ga ik doen bedankt:wink:

Badge +1

de mediaspeler is intern , wel sta bij instellingen  dts  dus dat is goed.

de tv geeft alleen bij instellingen dolby en dolby plus ,

en de playbar is alleen maar optische kabel .

ik dacht zelf de usb speelt gelijk via die media speler , want welke tv heeft nu dts ?

Reputatie 7
Badge +3

Net op mijn Sony bravia tv een test gedaan. 
Gebruikt: Just (video) player met een muziek film met stereo en Dts

Stereo klinkt verreweg het best, bij gebruik van dts toont de Sonos app stereo pcm en het geluid lijkt geknepen.

Maak ik gebruik van Plex, Plex-server op mijn iMac, films op externe HD en Plex-app op de tv dan is stereo echt stereo en dts klinkt dan prima en de Sonos app geeft ook DTS aan.

Vervolgens ook nog dezelfde film via Plex op de Apple TV HD in DTS en het geluid lijkt hetzelfde, maar de Sonos app geeft Dolby Digital 5.1 aan. Kies ik vervolgens de stereo track dan lijkt de atv er toch DD5.1 van te maken, maar klinkt het wat geknepen. Dit kan komen omdat ik de atv opdracht gegeven heb alles naar dd5.1 om te zetten omdat de auto instelling alles in pcm verwerkt.

 

Badge +1

oke bedankt, weet nu wel dat het verschil niet te horen is . 

heb inderdaad dts,  het blijft wel pcm aangeven maar het geluid is niet beter .

 

is er wel een verschil dan tussen de playbar  en de arc 

Reputatie 7

Als de app PCM aangeeft heb je geen DTS, zo lijkt me.

Reputatie 7
Badge +3

Je schrijft “is er wel een verschil dan tussen de playbar  en de arc ”.  Vwb je probleem zeker niet, iedere Sonos speelt wat het ontvangt. Op de een of andere geeft je tv geen dts door, dat maakt dus niet uit of je een playbase, playbar, Beam of Arc hebt.

Badge +1

Hallo , nee dat is zo .

Die dts zit er nu niet voor niets op en   wat de vorige ook zei , als op mijn telefoon PCM staat , dan is het PCM.

Ga een vraag aan sonos voorleggen hoe ik dat voor elkaar moet krijgen .

Zou toch leuk zijn als er nu dts op zit om het ook te horen .

Bedankt , als er nog iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

Reputatie 7

Uit wat ik tot nu toe van je begrijp is het enkel de app die DTS-instellingen heeft, niet de TV. Zou het zo kunnen zijn dat de app dat in principe wel kan, maar alleen als de TV dat ook kan - zo’n app wordt immers vaak op meerdere TV’s gebruikt, zeker als het om een Android TV gaat. Dan werkt het bij jou alsnog niet: je TV doet geen DTS.

Badge +1

hallo , het is gelukt het logo geeft nu dts aan als ik een film met dts afspeelt via een usb.

Het was de tv zelf , die stond op pcm en moest auto zijn .

bedankt voor jullie reactie 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Waarmee maar weer is aangetoond hoe belangrijk het juist instellen van de tv is.