Beantwoord

Deezer familie account

  • 23 September 2016
  • 29 reacties
  • 2141 Bekeken

Badge
Heeft iemand ervaring met de setup van familie account deezer in sonos. Ik kan alleen inloggen met master account hierdoor hebben familieleden geen toegang tot hun eigen account.
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 22 November 2018, 16:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

29 Reacties

Hoi Henk,
Helaas heb ik zelf geen ervaring met Deezer maar kun je jou antwoord niet vinden via de volgende link:
https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3173/kw/sonos%20and%20deezer/session/L3RpbWUvMTQ3NDY5MjEwNS9zaWQvYjdvMzVwX20%3D

Mocht je daar niet genoeg aan hebben dan staat er hier misschien nog wel iets:
http://support.deezer.com/hc/nl/articles/206096901-Overschakelen-naar-een-ander-profiel-van-Deezer-Family

Zoals ik het zie moet je het aanpassen met de Deezer app en daarna gebruiken op Sonos.

Succes er mee en we horen graag hoe je het eventueel op hebt gelost !
Badge
Bedankt John voor je antwoord! Ik had deze pagina's ook al gelezen helaas niet het antwoord. Het overschakelen in de app van deezer is inderdaad mogelijk maar overschakelen binnen sonos app niet (althans zover ik kan vinden)
Beste Henk,

Jammer dat dit geen antwoord gaf op je vraag.
Ik vraag me ook af of datgene wat jij wil wel mogelijk is binnen Sonos, ik denk namelijk van niet.
Maar we informeren Sonos gewoon en wachten hun antwoord gewoon af 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een family account bij Spotify; en je kunt dan maar 1 account koppelen aan de sonos. Wel kunnen speellijsten e.d. van andere accounts gedeeld worden met het Sonos account .

Mijn zoontjes hebben in hun Spotify account allerlei muziek die ze delen met het account dat we op de Sonos gebruiken. Kunnen ze hun eigen muziek, speellijsten etc. op de Sonos luisteren.
En is dat het juiste antwoord dan ?
@Patricw: kun je dit misschien verduidelijken met plaatjes hoe dat je dat voor elkaar krijgt ?
Reputatie 2
Badge +1
Eh ja, maar dat moet ik even aan mijn zoontjes vragen. Hahaha, die zijn daar wat handiger in dan ik. Ik kom er op terug.

In spotify gaat het als volgt:

https://support.spotify.com/nl/using_spotify/share_music/sharing-music/

Misschien dat het in Deezer op dezelfde manier gaat, moet je even googlen.
Badge
Bedankt voor je reactie Patric, het gaat om Deezer met spotify speelt dit probleem niet.
Reputatie 1
@Henkdaal
Ik heb hetzelfde probleem.
Wij hebben een Deezer Family account waardoor de kinderen hun eigen profiel hebben. Wisselen van profiel kan perfect op de website van Deezer en in de Deezer app, maar (voor zover ik zie) NIET in de Sonos app.
M.a.w. de kinderen kunnen wél muziek luisteren via de Deezer website of de Deezer app onder hun eigen profiel, maar niet via de Sonos (die werkt met het Deezer hoofdprofiel = dat van mij)

Daardoor komt dus het volgende probleem voor:
1. Eén van de kinderen is aan het luisteren naar muziek op de Sonos [via mijn (hoofd)profiel]
2. Ik ben aan het werk op mijn computer en navigeer naar de Deezer website en wil muziek beluisteren (via mijn profiel)
3. Ik krijg een foutmelding dat je niet met hetzelfde profiel op twee apparaten tegelijk muziek kan afspelen.
4. Enige mogelijke oplossing: op mijn PC switchen naar een ander profiel.
Vervelend nadeel: ik heb daar mijn eigen playlisten niet beschikbaar.

Een ander nadeel van het gebruik van mijn hoofdaccount op de Sonos: alle Deezer-muziek die door de kinderen op de Sonossen wordt afgespeeld beïnvloedt mijn Deezer Flow. Ook niet gewenst.

Daarom zou ook ik graag hebben dat onze Sonossen een apart Deezerprofiel gebruiken, maar dat lijkt dus niet mogelijk.

Opmerking: Bij Spotify heb je met een Family abonnement verschillende ACCOUNTS, bij Deezer heb je één account met daaronder verschillende PROFIELEN. Dat is een groot verschil.
Reputatie 5
Badge +2
Het voorstel is doorgestuurt naar de ontwikkelaars, hopelijk is er een oplossing zodat de accounts gescheiden gebruikt kunnen worden in de Sonos app.
Reputatie 1
@Ryan A : Dankjewel.

... hopelijk is er een oplossing zodat de accounts gescheiden gebruikt kunnen worden in de Sonos app.
Dat zou tof zijn! (en eigenlijk ook heel logisch)
Reputatie 2
Badge +1
Ik vind dit eigenlijk een tekortkoming van Deezer. Bij Spotify, zoals terecht opgemerkt, heb je 5 accounts. Dan heb je dit probleem dus niet.
Reputatie 1
Ik vind dit eigenlijk een tekortkoming van Deezer.
Niet akkoord.
Het is een keuze van Deezer om met profielen te werken en niet met accounts.
Met hun eigen app, website of desktop applicatie kan je zonder problemen vlot wisselen van profiel.
Nu is het enkel nog aan de ontwikkelaars van de Sonos app om die mogelijkheden (die Deezer wellicht aanbiedt aan thirdparty-ontwikkelaars) te gebruiken en in te bouwen in hùn app.
Ik heb hier hetzelfde probleem nog steeds. Dat is vervelend want ik heb al mijn kamers uitgerust met Sonos boxen en de Deezer streaming is bij onze kids hoe langer hoe meer in trek. Dit maakt dat ze nu andere Bluetooth boxen beginnen te kopen om toch hun eigen Deezer profiel muziek te spelen. De lijsten aanmaken op hoofdprofiel is een workaround maar daar steken ze hun tijd niet in. Dit is toch een tekortkoming in samenwerking met een streamingdienst waarvan Sonos zegt dat ze compatibel zijn. Tegen wanneer zou oplossing dan op agenda gezet worden?
Reputatie 6
Badge +3
Dit is inderdaad een bekend probleem en lijkt aan de accountstructuur van Deezer te liggen. De vraag is nog maar of Sonos dit kan oplossen. De oplossing is overstappen naar Spotify Family, daar heb je een strikt gescheiden losse accountstructuur en dit werkt prima (spreek uit ervaring).
Ik heb inderdaad gelezen dat Spotify zijn structuur hierin wel compatibel is. Wij hebben echter enkele Fitbit uurwerken en die syncen enkel met Deezer + in Deezer staan nu al onze lijsten dus overgang zit er vooreerst nog niet in.
Is er ondertussen al meer nieuws over het wisselen van profielen bij deezer binnen de Sonos app?
Reputatie 7
Badge +2
Helaas is hier geen nieuws over, mede omdat het niet te importeren is binnen Sonos.
Bij bijvoorbeeld Spotify, krijgt iedere gebruiker zijn eigen login gegeven, bij Deezer is dit helaas niet het geval.

Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem. 
 

Ik heb hier ook het zelfde probleem 1 hoofdaccount en meerdere sub accounts. 
Ik heb de zelfde klachten als @GDLM007. met als gevolg mijn grootste irritatie dat mijn flow word verstoord door het afspelen van de muziek van mijn kids een van 8 en een van 13 jaar. 

. De oplossing is overstappen naar Spotify Family, daar heb je een strikt gescheiden losse accountstructuur en dit werkt prima (spreek uit ervaring).

 Dit is geen oplossing vind ik zelf. Ik vind deezer een veel betere app dan spotify ik heb ze beide gehad maar ben tevredener over deezer dus daar voor gekozen destijds.  

Reputatie 7

Als ik het antwoord van Sonos goed begrijp ligt dit aan de manier waarop Deezer zijn accounts structureert. De oplossing daarvoor moet van Deezer komen - Sonos stelt slechts zijn systeem open voor aanbieders. Vervelend voor jou - overstappen naar Spotify is inderdaad meer een work around dan een oplossing - maar Spotify heeft dit wel beter voor elkaar.

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of het werkt, maar volgens https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/360007884338-How-to-add-a-Family-member-to-your-Sonos  zou het moeten kunnen. 

Reputatie 7

Vijf dagen geleden gepubliceerd! Go Deezer! 

Reputatie 6
Badge +3

Eind goed, al goed voor Deezer en Sonos…..misschien kan TS even laten weten of het gelukt is.

Reputatie 7

Eind goed, al goed voor Deezer en Sonos…..misschien kan TS even laten weten of het gelukt is.

@Bas Verbakel@Henkdaal 

Reputatie 6
Badge +3

Dank je rallye, bedoelde idd de HER-starter van het topic :wink: