Beantwoord

De spotify app werkt niet meer met sonos

  • 31 December 2018
  • 24 reacties
  • 24873 Bekeken

Ik heb nu al een aantal weken dat ik mijn spotify niet meer kan streamen rechtstreeks van de spotify app. Voorheen kon ik zo vanuit de spotify app streamen naar Sonos, dit werkt blijkbaar niet meer, niet meer vanaf gsm’s of onze laptop en daar balen wij van.
Via de Sonos app is het nog wel te doen maar daar zie je niet je opgeslagen/opgestelde lijsten van spotify.
Kunnen jullie mij vertellen hoe dit komt.
Ik heb updates gedaan op laptop en gsm maar nog kan ik wel connecten maar krijg geen geluid!
icon

Beste antwoord door Frank N 4 January 2019, 10:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De verbinding van de Spotify app naar Sonos is wat geavanceerder dan het alleen inloggen op de wifi.
De verbinding van de Spotify app gaat via het internet langs de Spotify server, die het doorzet naar onze Sonos server, waarin deze terug praat naar je Sonos speakers in huis.
Als speakers niet verschijnen in de Spotify app, dan heeft dit zo goed als altijd te maken met netwerk apparatuur in huis die deze communicatie niet goed mogelijk maakt.
Wil je daarom verzoeken de modem/router, maar ook andere netwerk apparatuur zoals switches en netwerk hardeschijven uit en in te schakelen, ook de Sonos wil je een keer ontkoppelen en opnieuw aansluiten.
Als de problemen zich voor blijven doen, zien we graag een diagnose tegemoet.
Ik heb hetzelfde en het ligt helaas niet aan de voorgestelde zaken. Spotify vindt de Sonos ook gewoon en gaat afspelen. Alleen er komt geen geluid uit de Sonos. Ik downgrade dan nog liever naar de oude firmware. Kan dat ook?

Details: Sonos Play1 (deze is een paar jaar geleden gekocht), iPhoneX, Spotify Premium.
Luister bij mij deed alles het gewoon altijd rechtstreeks vanaf mij. iPhone op de spotify app zonder dat ik maar op thuisnetwerk (WiFi) hoefde te zetten en nu zelf met wifi krijg ik geen geluid. Heb de boost aangeschaft dat altijd via goede WiFi gaat zonder iets gestoord te worden en nu wordt mij verteld dat misschien aan het netwerk ligt. Terwijl als ik via de Sonos app doe krijg ik wel geluid ?...
Reputatie 7
Badge +3
Waarom nu toch weer zo’n toon van “Luister......”. Tim komt met een algemeen verhaal en biedt je aan om dieper in het probleem te duiken, maar dan heeft hij een diagnose nodig. Waarom maakt je die nietgewoon aan. Dat is de meest logische start om een aantal zaken te kunnen elimineren. Jammer genoeg kan je vandaag een goed netwerk hebben en kan dat morgen ineens anders zijn, bijv. door allerlei storende factoren in de omgeving.
Erooij weet niet over wat voor toon jij het hebt hoor! Doe en zeg niets verkeerds. Baal er alleen maar om dat ineens iets het niet meer doet. Ik mag best zeggen dat ik er raar van op kijk, het is maar hoe je het bekijkt en interpreteer hoe ik het zou moeten zeggen volgens jou?.
Reputatie 7
Badge +3
Maar waarom dan nog geen diagnose? Ik snap dat je baalt en natuurlijk wil je dat het werkt, maar het lijkt nu of jezelf niets doet om Sonos je te laten helpen om het op te lossen.
Heb ik gedaan alleen nog niets terug gehad
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij moet je het diagnose nummer dan hier vermelden zodat ze het aan je klacht kunnen koppelen.
Of heb je dit via een persoonlijk bericht aan Tim verstuurd ?
Ja heb naar Tim persoonlijk gedaan
Reputatie 5
Badge +3
Dan zou je moeten wachten totdat Tim weer dienst heeft om op het forum te werken. Ik raad je aan om de diagnose hier te plaatsen zodat ik of mijn andere collega's je kunnen helpen.
Hai,

Ik kom net via google bij dit topic terecht. Ik lijk namelijk precies hetzelfde probleem te hebben als hierboven wordt omschreven. Heeft iemand van jullie inmiddels meer duidelijkheid? Ik zou t graag horen 🤗

Groetjes.
Ik zit intussen ook al enkele dagen met hetzelfde probleem, alles is opnieuw opgestart enzo.. Maar misschien ligt het probleem bij de Spotify app's? Is dit al eens nagevraagd geweest?

thnx!
Reputatie 5
Badge +3
Lisa, verwijder graag Spotify uit Sonos (via 'Meer', 'Instellingen', 'Mijn muziekservices') en voeg het daarna weer toe ('Meer', Muziekservice toevoegen').

Als het hierna niet lukt om via de Spotify app Sonos te bedienen raad ik je aan om een diagnose te maken. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Lisa, verwijder graag Spotify uit Sonos (via 'Meer', 'Instellingen', 'Mijn muziekservices') en voeg het daarna weer toe ('Meer', Muziekservice toevoegen').

Als het hierna niet lukt om via de Spotify app Sonos te bedienen raad ik je aan om een diagnose te maken. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Dit heeft het probleem voor mij opgelost. Snel en eenvoudig op te lossen schijnbaar. Thanks Frank👍🏻
Ik krijg Spotify ook niet meer verbonden met Sonos, maar kan ook niet via de Sonos app via Spotify meer luisteren. Dit kon tot vorige week nog wel. De bovengenoemde opties zoals aan/uit zetten en muziekservice verwijderen heb ik gedaan. Ik krijg onderstaande foutmelding met code 37 als ik Spotify weer wil toevoegen als muziekservice. Wat kan ik doen?


Reputatie 5
Badge +3
In deze situatie kun je het beste even inbellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Ik heb spotify premium maar deze speelt niet af op mijn Sonos.

ik de diagnose gedaan en deze heeft nummer 1150145243.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wordt hier gek van.

alvast bedankt!

Reputatie 4
Badge +3

Het lukt wel om andere diensten te gebruiken? (bijv. radio door tunein)

Zou je anders voor mij Spotify een keer willen verwijderen uit je Sonos, en dan opnieuw toevoegen?

Hoi Mark,

ja, radiozenders doen het wel.

maar mijn eigen nummers, geïmporteerd vanuit iTunes, kan ik niet afspelen vanaf mijn iPhone.

De nummers zijn allemaal grijs.

Vanaf mn computer kan ik de nummers wel afspelen.

vreemd dit.

Bij mij werkt Spotify ineens ook niet meer …

radio prima Spotify is leeg.

er uit gehaald en kan hem er nu ook niet meer inkrijgen???

Reputatie 7

Er is een storing bij Sonos en Spotify. De status van services kun je hier vinden: https://status.sonos.com

Hier weer opgelost!

Ook ik ben al dagen bezig om in Spotify mijn Sonos te vinden.
Ineens lukt dat niet meer zowel op laptop als op mijn Android gsm
Met de router bezig geweest zoals in de adviezen staan, app verwijderd, weer toegevoegd etc etc 

Via de Sonos app kan ik wel mijn muziek afspelen op Sonos, daar heb ik ook Spotify toegevoegd
De playlist die er dan te zien is kan ik afspelen op Sonos, doch het is uiteraard lastig om niet in Spotivy zelf muziek te vinden.
Wie kan me helpen? 

 

Badge

Hier ook niet meer 

 

Diagnose 1587627236