CD afspelen, tv aanzetten

  • 30 April 2017
  • 4 reacties
  • 3182 Bekeken

Badge +1
Ik heb mijn DVD-speler aangesloten op de tv en kan hiermee dus via de optische kabelverbinding ook het geluid van een audio CD weergeven via de Sonos Playbar+SUB. Begrijpelijkerwijs moet hiervoor dan ook de tv aanstaan. Zou het niet mogelijk zijn om een audio CD af te kunnen spelen zonder dat je hiervoor de tv moet aanzetten?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Helaas is het niet mogelijk om de weergave van de DVD-Speler in de Sonos app te krijgen. Als je de CD zonder beeld aan kan zetten, zou je de PLAYBAR via de optische kabel aan de DVD-speler kunnen aansluiten en via die weg zonder tussenkomst van de TV de CD afspelen op de PLAYBAR.
Kan dat dan? Playbar > optische kabel > dvd speler > kabel (optisch? hdmi?) > tv, en dan werkt tv en dvd speler los van elkaar? Heb je daar een specifieke dvd/bluray speler voor nodig, en zo ja waar moet die aan voldoen?
Reputatie 5
Badge +3
Je zou dan een dvd-speler moeten hebben die een optische aansluiting IN heeft en het lijkt mij niet dat standaard dvd-spelers dat hebben. Het zijn geen ontvangende apparaten maar ze versturen data naar een tv of soortgelijk apparaat.

De tv zou in die opstelling ook het geluid naar de dvd-speler moeten kunnen sturen en zou de dvd-speler ook nog eens een HDMI IN moeten hebben.


Ik denk dat je er beter aan doet om je cd's simpelweg te digitaliseren, opslaan op een NAS/computer en zo toevoegen aan Sonos als muziek bibliotheek:
https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL
Ik ben er inmiddels uit, het kan wel: dvd speler met optische out, verbinden met een digitale optische schakelaar. Andere ingang hiervan voor de tv. Uitgang verbinden met de playbar en klaar. Dus: koop een schakelaar en 2 toslink kabels voor een paar tientjes en je bent klaar. Moet je wel een dvd met optische out hebben, maar zelfs als je die erbij moet kopen ben je goedkoper uit dan een connect.en dat heb ik dus gedaan