Beantwoord

Casten vanuit Google Play Music app

  • 11 July 2018
  • 2 reacties
  • 522 Bekeken

Hallo, ik gebruik liefst de Google Play Music app voor het afspelen van mijn muziek. De Sonos app heeft minder mogelijkheden en is totaal niet responsief. Als ik bijvoorbeeld bij een bepaald nummer de opties wil bekijken (de drie puntjes) om bvb te bladeren op de artiest van het huidige nummer, duurt het zeker 8 sec alvorens de menu opent. Dat is onaanvaardbaar.
Dus vandaar liefst de Play Music app (ook voor de "Like" button, op basis waarvan de app dan een playlist maakt van mijn favoriete muziek)

Maar, en hier komt mijn eindelijk waar het om gaat 😉 , die app wil wel casten maar enkel de muziek die ik heb aangekocht via Google en niet die welke ik op mijn SD kaart heb geïmporteerd. Die zie je gewoon visueel skippen tot hij weer een aangekocht nummer vindt.
Iemand die hetzelfde probleem heeft?

Mvg,
Erik
icon

Beste antwoord door Tim S 11 July 2018, 16:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat je Sonos app niet meteen reageert, moet met het netwerk te maken hebben, de app zou namelijk meteen moeten reageren, als er een commando word verzonden moet de speaker hier meteen op reageren.
Visa versa, als de speaker ergens mee bezig is, moet de Sonos app dit meteen laten zien.
Als dit niet gebeurt, dan zit er waarschijnlijk iets in je netwerk wat vertraging veroorzaakt.
Het klopt verder dat de Google Music app geen lokale bestanden van de telefoon naar Sonos kan streamen.
Hier zul je voor de Sonos applicatie moeten gebruiken, om muziek van "dit toestel" te selecteren.
Google Music app, is voor de muziek wat bij Google in de cloud staat, niet lokaal op je telefoon, lost van het feit dat deze app het waarschijnlijk laat zien.
Dank je voor reactie.
Ik heb dat probleem bij mijn Sonos thuis en ook op die van mijn werk. Twee verschillende netwerken. Het is gewoon een "in-app" command dus er wordt nog niets naar de speaker gestuurd. Gewoon even om te kijken welke muziek van de artiest die speelt er nog op mijn apparaat of service staat of om te delen en andere opties (zie foto).
Verder laat Google play music niet alleen mijn lokale muziek zien, maar speelt het die ook af (luidspreker van de telefoon, bluetooth, headset, enz.) zoals het een MP3 speler betaamt, alleen casten naar de Sonos kan niet blijkbaar. Ik contacteer Google om te kijken wat zij ervan zeggen.
Voorlopig lijkt de enige oplossing al mijn muziek in mijn online muziekbibliotheek van Google up te loaden. Via de Sonos app kan ik niet shufflen over mijn hele collectie ("dit apparaat" en de "google play music service")

Mvg,
Erik