Buffer problemen

  • 7 February 2020
  • 7 reacties
  • 521 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds kort buffer problemen. De radio valt weg en begint reeds afgespeelde content te spelen. Router aanpassingen verricht als ook kanalen gewijzigd. Niets helpt. Wie weet raad?

Bvd

Herald


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Fijn waarschijnlijk heb je van je provider een nieuw extern ip adres gehad. En dat is je router over gestruikeld... top dat als er lijkt te werken! 

Beste Siemp,

Ik heb mijn tweede amp aangesloten op de router wat het probleem niet heeft opgelost. Wel heb ik energie gestoken in de toewijzing van IP-adressen. Daar was wel iets aan de hand. Ik heb voorkeurstoewijzing gewist en mocht ook dat niet baten. Na lang puzzelen en uitsluiten heb ik het icoon “ netwerktoewijzing wissen” op de router geactiveerd. Dit nam enige tijd in beslag en kon ik constateren dat mijn laptop (Macbook) een ander IP-adres toegewezen kreeg. Het systeem opnieuw opgestart en gaat het tot nu toe goed. Blijft vreemd dat van de een op andere dag het probleem optrad zonder wijzigingen in het systeem. Zoals gezegd tot nu toe geen problemen meer gehad. Dank dat je mij op het spoor hebt gezet en veel dank voor het meedenken.

Hartelijke groet, Herald

Top, ga ik in die volgorde proberen. Laat je weten wat de uitkomst is, bedankt.

Reputatie 2
Badge +1

Is je probleem weg? Dan zou ik aan de map gaan twijfelen

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou eerst eens die amp  weg laten en een speaker aansluiten op je router... puur om te kijken of dat het probleem verhelpt... blijft t probleem bestaan zou ik de router proberen te vervangen. En controleer even of je de laatste software hebt op je SonoS

Beste Siemp,

 

Dank voor de moeite die je voor mij neemt. Ik heb 1 Connect-amp, door middel van een ethernetkabel, aangesloten op mijn router. Sonos is niet door middel van WiFi gekoppeld aan de router. Het probleem is ineens ontstaan en heb verder geen problemen op andere apparaten. Ook heb ik al jaren geleden de Bridge verwijderd. Gezien de perikelen rond het niet meer updaten van oudere apparaten, kunnen mijn problemen hiermee te maken hebben? Ik heb het aanbod de nieuwe bridge met korting te kopen afgeslagen omdat ik het proces op dit moment een vorm van chantage vindt. Wegvallen is best wel vervelend en hoop dat je nuttige suggesties hebt. Bij voorbaat dank. Groet, Herald

 

Reputatie 2
Badge +1

Misschien je router defect? of in ieders geval je wifi accespoint (ingebouwd in je router verwacht ik) Zelf gebruik ik altijd aparte wifi accespoints, dit omdat een combi router/switch/wifi vaak niet heel erg lekker werkt.