Beantwoord

Bromtoon tijdens nieuwsuitzending op specifieke zender (L1)

  • 24 March 2019
  • 9 reacties
  • 597 Bekeken

Badge
Tijdens de uitzendingen van het nieuws (elk uur) op L1 via TuneIn is er steeds een diepe storende bromtoon te horen. Tijdens de overige uitzendingen van L1 is dat niet. Iemand een idee hoe dit kan en eventueel verholpen kan worden? Ik luister in de woonkamer via 3 Sonos play 1 en de playbar.
icon

Beste antwoord door Frank N 28 March 2019, 10:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Vervelend om te horen dat je dit probleem ervaart. Ik verzoek je om deze speaker terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna weer toe te voegen aan het systeem.

Als dat het probleem niet verhelpt bel dan graag even in. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Badge
Welke van de vier moeten naar de fabrieksinstellingen worden teruggezet? Ligt het niet gewoon aan de zender. Want alleen tijdens de nieuwsuitzendingen van die zender is de bromtoon er.
Reputatie 5
Badge +3
Ik dacht te begrijpen dat het probleem in een van je speakers zit, vandaar dat ik je verzocht die speaker terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als je aangeeft dat het in alle speakers is wil ik graag weten welke zender en hoe laat, dank testen we het hier namelijk.
Badge
Frank N Bedankt voor het meedenken.
Het gaat om de nieuwsuitzendingen van De Limburgse Lokale omroep L1. Die ik luister via Tune In. Precies op het volle uur starten die het nieuws. En dan bromt het enorm. Na de nieuwsuitzending stopt de bromtoon meteen.
Badge
Frank, ik heb inmiddels twee diagnostische testen naar Sonos verzonden. Nummer 31736108 tijdens een nieuwsuitzending (met bromtoon) en nummer 114218793 tijdens een reguliere uitzending (zonder brom).
Reputatie 5
Badge +3
Ik zie geen problemen die voor een bromtoon zorgen. Zelf hoorde ik ik niks toen ik een nieuwsuitzending beluisterde op verschillende speakers. Mogelijk komt de bromtoon uit een speaker, niet uit meerdere? Kan je dit nog vaststellen?
Badge
Ik zal eens extra luisteren na de individuele speakers.
Badge
Frank N. Het zit in de surroudspeakers. In de linker erger dan in de rechter. Ik heb de linker als surroundspeaker losgekoppeld en weer als surroundspeaker aangemeld. Daarna opnieuw Treuplay Tuning gedaan. Nu is de brom minder. Maar wel nog aanwezig.

ik heb hetzelfde probleem, bij de nieuws uitzendingen van L1 storende bromtoon