Beantwoord

bibliotheek/ speelijsten | waarom kan je de cd nummers van een speellijst niet exporteren naar 1 map ( op naam artiest )

  • 31 October 2019
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Badge

Ik heb een muziek bibliotheek met zo’n 45.000 nummers. 
De meeste nummers komen van cd’s welke ik heb gekocht op naam van de artiest.
Bijvoorbeeld : 1 cd van Gilbert Becaud met 20 franse chansons.
Van veel artiesten heb ik nl meerdere cd’s, zo ook van Gilbert Becaud.
Zijn cd’s heb ik dan geplaatst in zijn eigen MAP : GILBERT BECAUD
En dit geldt dan voor alle artiesten met eigen cd’s : die krijgen ‘n eigen MAP
Makkelijk om de cd’s op orde te houden en heel inzichtelijk dat je weet welke cd’s van die artiest je nog kan kopen. 


So Far So Good
Maar….
Ik heb ook cd’s die niet op naam staan van de artiest, bijvoorbeeld een cd met de naam TOP2000
Ook op die cd’s komen nummers voor van GILBERT BECAUD.
Het is bij onmogelijk om die nummers per stuk op te zoeken en daarna te kopieren en in de map GILBERT BECAUD te stoppen.
Zou dat wel kunnen, dan heb je alle nummers van 1 artiest in 1 MAP staan. 

SPEELLIJST…
Nu maak ik speellijsten per artiest of van gelijkwaardige artiesten BIJVOORBEELD met de naam FRANSE CHANSONS. Je begrijpt het al, Sonos zoekt en vindt eenvoudig de artiest uit de MAP op naam  de artiest , maar ook de nummers die op de verzamel cd’s staan.
Alle gevonden nummers sla je op in de SPEELLIJST met de naam “FRANSE CHANSONS”
Maar kom ik weer terug bij mij vraag:
Als je wel nummers bij elkaar kan zetten in een afspeelllijst waarom zoiu je dan niet de gevonden nummers kunnen exportren naar een eigen MAP ( wat veel overzichtelijker is )    

EINDE: ik loop vooral tegen de vraag aan omdat ik nu mijn bibliotheek ga delen met mijn broer die elders in het land woont ( die deels eigenaar is van deze cd’s).
Die broer wil graag alles precies hetzelfde zoals ik de bibliotheek + mappen +  speelijsten heb opgebouwd op een WD passport krijgen en dat gaat in het bestaande geval heel lastig  
 

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 October 2019, 17:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar met de zoekfunctie in de verkenner kun je toch de nummers van Becaud die niet in de map BECAUD staan opzoeken en vanuit de resultatenpagina knippen en vervolgens plakken in de map BECAUD?

Badge

Hallo 106rally, 

Dat klopt helemaal. Prima! Dat was mij duidelijk.

Maar ik wil dat bijvoorbeeld ‘n nummer van de verzamel cd ( bijvoorbeeld TOP2000) van een artiest eenvoudig verplaatst kan worden naar de MAP van de betreffende artiest.

Op mijn manier komen alle nummers van de betreffende artiest in de MAP te staan van die artiest. En dat is weer erg handig als je geen gebruik wil maken van ‘n afspeellijst. Maar in de muziekbibliotheek gaat MAPPEN en daar de betreffende MAP of MAPPEN wil laten afspelen