Vraag

Alle geluid via MacBook en/of IMac

  • 7 November 2016
  • 4 reacties
  • 5571 Bekeken

Sinds kort Play1 + 3 aangesloten. Deze worden vooral bestuurd via Macbook en IMac (en Iphone). Werkt prima met Apple music!
Ik ben nog een volledige leek in dit systeem en ben nog volop aan het ontdekken. Nu zou ik uiteraard graag alle geluid (netflix/you tube) dat uit mijn computers komt nr Play 1 + 3 willen sturen. Kan dit? Een TV heb ik niet. Het zou niet logisch zijn dat ik mijn oude Logitechs (met draad) hiervoor moet behouden...
Ik zag reeds verschillende topics hier, maar ik begrijp het nog steeds niet. Kan ik een connect aansluiten op mijn Macbook?
Zo ja, hoe doe ik dat en welke instellingen dien ik te maken. Of zijn er andere oplossingen. Maakt dit een verschil als ik later ook andere kamers ga toevoegen?

Nog een 2e vraagje. Kan ik een speellijst gemaakt in het Sonos programma kopiëren naar I tunes?
Alvast bedankt voor de input!
Jan

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

o ja nog even aan toevoegen. Ik heb een Apple airport als router mss kan dit helpen...
Reputatie 3
Netflix, YouTube, eigenlijk alles wat in video formaat is, kan je afspelen via TV of computer scherm, via een optische kabel naar de Playbar.

Als je liever geen Playbar wilt, dan kan je eventueel via analoge kabels koppelen aan een Play:5 of Connect, maar dan kan je wel vertraging krijgen. Dat kan dan vanaf je Mac, als die analoge uitgang heeft, of vanaf een smartphone/tablet.

Als je liever geen kabels gebruikt, kan je liedjes van YouTube rippen, omzetten in bv. mp3 en dan dat streamen via smartphone/tablet of als muziek bibliotheek toevoegen.

Maakt niet uit als je later spelers toevoegt, het hele systeem is gesynchroniseerd.

Zelf gebruik ik geen iTunes dus daar kan ik geen commentaar op geven, maar natuurlijk kan je wel iTunes toevoegen aan Sonos via een muziek bibliotheek of Apple Music denk ik.
@CrusaderElly: ok, dank je wel voor je antwoord. Wat doet die connect precies? Stuurt deze rechtstreeks naar de boxen? Kan ik dan , als ik een connect aansluit, alles wat in mijn computer geluid maakt langs mijn sonosboxen laten komen? (Een playbar vind ik te duur voor wat het moet dienen.) Dus ook als ik een DVD of Cd zou insteken?
Reputatie 3
Connect dient onder andere om externe apparatuur te koppelen aan Sonos, dus ja een cd speler, smartphone/tablet of mogelijk een computer als die een analoge uitgang heeft.

DVD denk ik niet, want die hebben digitaal nodig, en de Connect heeft geen digitale ingang afaik (de Playbar wel).

Maareuh, als je graag al je PC geluid langs boxen wilt laten komen, misschien beter om te investeren in computer speakers? Die zijn een pak goedkoper en gaan beter werken, zonder vertraging.