Beantwoord

Alarm klinkt ipv radio


‘s ochtends klinkt het alarm van Sonos ipv de ingestelde radiozender. Ik heb het alarm verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar het probleem blijft zich voordoen. Wat kan het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door Tim S 26 June 2019, 10:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Ik heb dit zelfde probleem op mijn Sonos Amp ca. een week.
ook al de Amp spanningsloos gemaakt en alarm verwijderd maar geen resultaat.

Ik zie wel bij “info over mijn Sonos-systeem”

Gekoppelde ZP:
---------------------------------
Connect:Amp:

Deze hebben beide hetzelfde IP adres.

ik weet niet wat de ZP is,(iets software matigs?)

Kan dat er iets mee te maken hebben?
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor het melden van dit probleem. We zijn momenteel bezig om meer inzicht te krijgen wat hier de oorzaak van is en hopen zo spoedig mogelijk het probleem op te kunnen lossen. Mijn excuses dat in de komende dagen het alarm niet naar behoren kan werken.
Reputatie 3
Badge +2
Hier hetzelfde probleem, als je meer info wil of logs wil dan hoor ik het wel.

reinier
Reputatie 7
Badge +2
In principe komt er al genoeg binnen via de support-mail om dit probleem goed te onderzoeken en oplossen.
Reputatie 3
Badge +2
Hier hetzelfde probleem, als je meer info wil of logs wil dan hoor ik het wel.

reinier


De I en de O zitten ook wel erg dicht naast elkaar hahahaha excuses.
moest natuurlijk “hier” zijn ipv dat andere woord lol
Reputatie 7
Badge +2

Hier hetzelfde probleem, als je meer info wil of logs wil dan hoor ik het wel.

reinier
De I en de O zitten ook wel erg dicht naast elkaar hahahaha excuses.
moest natuurlijk “hier” zijn ipv dat andere woord lol

Heb 't voor je aangepast 😁
Bij mij valt het op deze manier 100% te reproduceren:
- Wekker = TuneIn Studio Brussel
  • Laatste muziek via Sonos voor de wekker af moet gaan = StuBru, dan werkt de wekker prima
  • Laatste muziek = Spotify, een ander TuneIn station, ... => Géén TuneIn maar wel Sonos alarm beep
Zolang ik er dus maar aan denk om voor het slapen gaan nog ff de Sonos terug te zetten op Studio Brussel werkt het allemaal prima. Maar echt handig is dat niet...
Bijkomende test: het probleem doet zich enkel voor bij TuneIn. Als je zelf een extra radio aanmaakt en die koppelt aan de streaming URL van StuBru (http://icecast.vrtcdn.be/stubru-high.mp3) en daar je alarm aan koppelt dan werkt het wél naar behoren.
Dat is natuurlijk ook een manier, maar het heeft altijd gewerkt met tunein, maw ik vindt niet echt de oplossing voor mjj
Reputatie 5
Badge +3
Het probleem lijkt te liggen bij hoe TuneIn het signaal redirect, ervaar je nog altijd dit probleem?
Reputatie 3
Badge +2
Sinds een paar dagen heb ik iedere morgen weer radio ipv dat stomme signaal, dus het lijkt er (bij mij in ieder geval) op dat het weer werkt.

Reinier
Reputatie 7
Badge +2
Fijn om te horen, kijk het graag nog even aan, horen uiteraard graag als de problemen zich weer voordoen.
Reputatie 7
Badge +2
Heb vernomen dat Tunein een wijziging heeft aangebracht aan hun kant, waardoor radio stations als alarm weer goed te benaderen moet zijn.
Ga er daarom vanuit dat het probleem is opgelost.
Mocht het probleem zich toch nog voordoen, dan zien we graag een diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat de Chime te horen is, ipv het radio station wat dan had moeten starten.
Vanmorgen had ik weer radio op de Sonos.
Eens kijken of het de rest van de week zo blijft.

bedankt.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Deze ochtend was het nog steeds dat Sonos signaal ipv de radio...
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Deze ochtend was het nog steeds dat Sonos signaal ipv de radio...
Dit zou niet meer te maken mogen hebben met de problemen die bij Tunein speelde.
Misschien ging er iets mis met je netwerk waarin het radio station niet goed aangeboden kon worden bij je Sonos systeem.
Dit onderzoeken we uiteraard graag.

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.

Spotify als alarm werk niet.

In plaats daarvan hoor ik het alarmsignaal van Sonos.

wat doe ik verkeerd.