Beantwoord

airplay werkt niet op playbase

  • 9 September 2019
  • 8 reacties
  • 567 Bekeken

Badge
Airplay werkt niet op mijn playbase. Ik zie op mijn iPad of iPhone wel de speaker verschijnen in de lijst van het AirPlay menu, maar als ik hem selecteer om muziek af te spelen krijg ik de melding dat er geen verbinding mogelijk is met de kamer. Sonos en iPhone/iPad zitten op dezelfde WiFi.
icon

Beste antwoord door Tim S 18 September 2019, 13:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi, maak graag even een diagnose. Hoe je een diagnose maakt lees je hier:
https://support.sonos.com/s/article/141
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Stuur graag het nummer dat in beeld verschijnt terug als reactie naar ons.
Badge
Het nummer van de diagnose is 1566410384

tot voor kort had ik naast de playbase ook een play5 en op de play5 werkte AirPlay wel.
Reputatie 4
Badge +3
De Airplay functie op de Playbase is gewoon actief, deze is zelfs toegevoegd aan een Apple HomeKit zo te zien.
Kan je eens een ander Apple toestel testen met de officiële Apple versie? Zo te zien zit je huidig op beta versie 13.1 namelijk. Dit zou in principe geen probleem moeten zijn maar wij kunnen omdat het nog in Beta ligt bij Apple zelf, geen ondersteuning hierop bieden.
Badge
Daar ligt het idd niet aan:

op een iPad die op iOS 12.4.1 draait werkt AirPlay ook niet.
ik heb hier een diagnose van gemaakt:
529287642
AirPlay werkt overigens wel op een symfonisk die ik ook heb (ook op de iOS bèta)

op de playbase heb ik altijd al problemen gehad met AirPlay: zodra ik deze toegevoegd heb aan de home app van Apple deed hij het niet meer. Ik had ook een play:5 die hetzelfde probleem had. Bij de play:5 is het probleem opgelost toen ik de speaker had verwijderd uit de home app. De play:5 heb ik inmiddels niet meer en daarmee ook geen AirPlay meer in de huiskamer.
Ik zag overigens nu de playbase niet in de home app. Daarom heb ik nu de home app helemaal gereset zodat alles er uit verwijderd is.
daarna opnieuw geprobeerd verbinding te maken met AirPlay, maar helaas.
weer een nieuwe diagnose gemaakt:
971882370
Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken ons te bellen voor dit probleem, of het verder te vervolgen via email, dit kan via support@sonos.com
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een soortgelijk probleem. Het heeft gewerkt, maar kan nu sinds de laatste update ook Sonos playbase met surrounds niet meer toevoegen aan de woning-app. AirPlay vanuit de diverse app’s werkt gewoon, het gaat alleen om het toevoegen aan de woning-app. Ik krijg onderstaande melding.



Om sonos überhaupt te kunnen kiezen in de woning-app moet ik via AirPlay muziek afspelen. Ik doe dit vanuit Deezer. Speel k muziek vanuit Sonos dan krijg ik de speakers helemaal niet te zien in “woning”.

in de Sonos app staat onderstaand.

Reputatie 7
Badge +3
Mijn “probleem” lijkt te zijn opgelost nu ik ook IOS 13 op mijn iPhone heb geïnstalleerd. Ik kon nu Sonos toevoegen aan HomeKit.
Het lijkt haast of de Sonos update iets te vroeg was.
Badge
mijn probleem is opgelost nadat ik, op aanraden van Sonos support, mijn playback heb teruggezet naar fabrieksinstellingen. Blijkbaar heb ik in het verleden de playbase toegevoegd aan homekit met wachtwoord en daarna verwijderd. De playbase blijft dan 'gelocked' en die kan alleen hersteld worden door een reset.
na de reset werkt airplay weer zoals het hoort.