Airplay Apple Music

  • 14 May 2020
  • 8 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij het afspelen van een album of afspeellijst via AirPlay en Apple Music speelt het eerste nummer luid de volgende nummers zachter.


Airplay Deezer en Spotify werkt perfekt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dan zal het probleem ergens bij de geluidscontrole optie liggen, maar hoe en wat is de vraag dan weer.

Ik vrees dat ik ook niet dadelijk een oplossing kan bedenken.

Hopelijk kunnen andere forumleden je verder helpen met dit probleem.

Veel succes, en dat je snel weer kan genieten van je systeem.

Reputatie 2
Badge

Als ik de geluidscontrole (volumenormalisatie) uitschakel op mijn ipad dan heb ik dat probleem niet ,maar dan heb je wel veel volumeverschil tussen de verschillende nummers.

Als ik de geluidscontrole inschakel dan speelt het eerste nummer van de lijst of album harder ,de volgende nummers spelen dan minder luid ,  de volgende nummers spelen dan af zonder volumeverschil.

Reputatie 5
Badge +3

Ik gebruik ook Apple Music en juist hier eens getest. Zelf ervaar ik dit probleem niet.

Wel zoals @Mark W aangeeft dat niet alle nummers met dezelfde kwaliteit opgenomen zijn hoor ik wel duidelijk. Sommige nummers spelen harder of stiller dan andere. Maar zoals je zegt altijd bij het eerste nummer… dat is idd raar.

Als je een nieuw (test) album aanmaakt, met paar liedjes, gewoon om te proberen, heb je het probleem dan nog?

Reputatie 2
Badge

Iedere keer als ik een nieuwe afspeellijst of album start via airplay.

 

Reputatie 2
Badge

Het is altijd het eerste nummer van een afspeellijst of album die luider speelt.

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jannick,

Ik kan zo snel geen afwijkingen zien aan je systeem.

Is het altijd hetzelfde nummer wat wat harder/zachter is?

Zo ja, dan kan het de opname kwaliteit of audio kwaliteit van het nummer zelf zijn.

 

Reputatie 2
Badge

Diagnosenummer :    2050332204

Reputatie 5
Badge +3

Zou je een diagnose kunnen maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Als je het nummer dat in beeld verschijnt hier kan plaatsen kunnen wij het uitlezen.