Beantwoord

Afspelen vanaf Iphone; nummers worden afgebroken. Soms melding "kan nummer niet afspelen...enz" terwijl hij wel was begonnen.

  • 27 January 2019
  • 10 reacties
  • 1303 Bekeken

Badge +1
Al geruime tijd ergeren wij ons aan het feit dat de Sonos (Playbar en 1) nummers na ongeveer een minuut afbreekt. Meestal gaat hij over op het volgende nummer. Ooit hier gelezen dat dat vooral gebeurt bij 'random' afspelen en daarna geprobeerd om ze gewoon achter elkaar af te spelen; ook dat gaat nu niet meer goed.
Los hiervan wordt het afspelen (bijv. wanneer we radio luisteren) ook vaak onderbroken.

Ik heb zojuist een rapport verzonden. Het nummer is 1353273968
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 11:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

kansloze missie, volgens mij speelt dit al jaren...........en maar rapporten sturen ?
Reputatie 7
Badge +3
@mador63
Wat is dit een vreemde reactie. Natuurljk is het een goed idee om een rapport te sturen. Sonos zal altijd met je zoeken naar een oplossing. Zelf heb ik werkelijk nog nooit een hapering gehad bij het afspelen van muziek. Ik heb dan ook een simpel netwerk en weinig storende factoren in de omgeving. Jammer genoeg is het zo dat ieder huis en iedere omgeving anders is v.w.b het netwerk en dat is dus ook de grote uitdaging voor Sonos. Wat ik hier ervaar op het forum is dat zij er alles aan doen om een ieder van zijn/haar Sonos apparatuur te laten genieten.
@Berts Puma
Ik hoop en verwacht zeker dat je er samen met Sonos uit zal komen.
dit is geen vreemde reactie, maar een constatering dat Sonos niet in staat is om een stabiel werkend systeem neer te zetten.
daar zit het probleem, alle goede intenties daar gelaten, het is niet stabiel... punt.
Reputatie 7
Badge +3
Wat zijn jouw problemen dan met Sonos? Binnen dit forum vind ik 1 melding terug die m.i. niet veel met stabiliteit te maken heeft. Heb jezelf al eens contact gehad met Sonos?
google maar dan vind je genoeg hierover (Sonos/Spotify), ik heb regelmatig last dat nummers stoppen, afbreken of helemaal niet meer afspelen.
Dit probleem doet zich vooral voor na updates van Sonos.
Ooit aangekaart maar daar kwam een reactie op dat ik alles opnieuw moest aanmelden etc, sorry hoor dan kan ik wel aan de gang blijven.
Reputatie 7
Badge +2
Als Sonos problemen zou ervaren, heeft dit 99% van de tijd te maken met het netwerk waar dit op aangesloten zit, bijvoorbeeld routers die op oude software draaien, of simpelweg routers die niet goed zouden functioneren.
Sonos zal zelf helemaal niks regelen, het werkt op het netwerk waar het op aangesloten zit, mocht je daarnaast storende factoren in huis hebben wat wifi slechter doet laat werken dan hoe het zou kunnen werken, dan kan je dit inderdaad als eerst op het Sonos systeem ervaren.
Dit omdat muziek een continue stroom aan data is waarbij elk bit en byte moet aankomen, anders gaat je muziek stotteren.
Zie graag onze Community Post omtrent wifi storing, welke redelijk duidelijk uitleg geeft over wat wifi storing precies in zou houden.

Daarnaast zie ik in de diagnose (1353273968) van Berts Puma, geen Spotify problemen, maar problemen waarin muziek van de IPhone zou uitvallen.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat een IPhone of IPad, die in slaap springt, en het scherm op zwart zet, stroom gaat besparen, en hierdoor minder stroom naar de wifi-chip toe zet, waardoor Sonos het iOS toestel niet goed kan benaderen en dus de muziek niet goed kan bufferen.
Wij hebben deze feedback ook aan Apple door gegeven in de hoop dat deze zijn telefoons en tablets gaat aanpassen d.m.v. een software update, waarin deze goed te benaderen blijft wanneer het scherm op zwart springt.
Probeer de slaapstand maar eens uit te zetten, je zult ervaren dat je muziek weer netjes blijft doorspelen.

Een goed voorbeeld waarin we kunnen laten zien dat Sonos afhankelijk is van andere bronnen en apparatuur.
Wifi ziet er bij jou thuis trouwens verder prima uit.
Wil je aanraden, als je Radio problemen blijft houden, ons even te bellen waarin we graag dieper onderzoek doen naar je netwerk.
Badge +1
Inderdaad prima opgelost.
Jammer dat we nu niet veel tijd verder zijn en Sonos de functie 'afspelen vanaf Iphone' gestopt heeft (en bovenstaand probleem niet meer voor kan komen en de oplossing nutteloos is geworden.)
Het afspelen kan nu alleen nog wanneer je 120,- per jaar betaalt om muziek te kunnen afspelen waar ik al eens voor betaald heb en daar pas ik voor.
Ik wil een apparaat waarmee ik geluid van m'n tv, radio en vanaf m'n telefoon de kamer(s) in kan slingeren. Dat kan Sonos dus niet (meer).
Op dit moment kan een systeem van Yamaha dat (nog) wel.
Reputatie 7
@Berts Puma Op je Sonos One is gewoon AirPlay mogelijk. Als je de One groepeert met je Playbar komt de muziek daar ook naartoe. Je kunt de nummers vanaf je iPhone dus nog gewoon afspelen.......

Eventueel kun je ook 50.000 nummers vanaf je PC naar Google Play Music (gratis) zetten.

Dus: ja, vervelend dat je een mogelijkheid om muziek af te spelen kwijtraakt (al zou ik het zelf zonde vinden om mijn Sonos zo beperkt - als een soort Bluetooth-speaker - te gebruiken), maar juist voor jou is het probleem niet groot.
Badge +1
ik heb geen Sonos one.
En naast hifi-systeem wil ik hem inderdaad ook als ‘bluetooth-speaker’ gebruiken.
Bedankt voor de tip over Google Play Music! Wordt die (nog) wel door Sonos ondersteund?
(Hoe lang nog en hoelang is die nog gratis? 😉 )
Bedankt!
Reputatie 7
Als ik op je naam klik krijg ik te zien dat je (één of meer) Sonos One bezit. Daar was ik dus van uitgegaan. Veel succes met Google Music!