Vraag

aansluiting platenspeler

  • 31 October 2020
  • 6 reacties
  • 271 Bekeken

Kan ik mijn platenspeler met USB-out aansluiten op de Beam?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op welke aansluiting van de Beam zou je dat willen doen? Uit de documentatie blijkt dat de Beam Hdmi en optische aansluiting heeft. 
Nee, dit kan dus niet.

Reputatie 7

Als aanvulling: de Beam heeft alleen een HDMI-aansluiting. Als je gebruik wilt maken van optisch moet je het bijgeleverde verloopstukje gebruiken en dus ook de HDMI.

Maar inderdaad geen USB voor de platenspeler.

Betekent dus dat ik dan mijn HDMI ‘kwijt’ ben. Tenzij als ik de platenspeler gebruik de HDMI even omwissel. Beam heeft maar èèn HDMI (trouwens onvoorstelbaar voor die prijs)

Reputatie 7

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met het “kwijt” zijn van je HDMI. Je platenspeler heeft een USB-aansluiting die niet past op de HDMI.

De keuze van Sonos voor maar één aansluiting wordt overigens vaker bekritiseerd. Het lijkt een bewuste keuze. De gemiddelde Sonos-klant lijkt er meer eentje van “wel geld, geen technische interesse”, dan een echte tweaker.

Wil je echte het geluid van je platenspeler in het Sonos-systeem hebben, dan moet je een Port of een Five hebben, met evt. een voorversterker.

Goed bedacht. Gaat nu via de Onkyo versterker. Als ik die aanhoud (wilde die wegdoen) kan ik wel de versterker aansluiten op de Beam neem ik aan

Reputatie 7

Alleen als de receiver een optische uitgang heeft en je daarmee ook het geluid van de TV naar de Beam kunt leiden. Dan heb je veel draden, een receiver en een Beam staan. Veel receivers hebben niet de HDMI-ARC als uitgang, dus is de optische aansluiting nodig. Daarbij is het de vraag of je receiver het analoge signaal van de platenspeler om kan zetten in een digitaal signaal.

In principe is de beste manier om een Beam aan te sluiten de HDMI-ARC van je TV. Als je geluid van een platenspeler in je Sonos-systeem wlt krijgen is daar de Port de goedkoopste oplossing voor. Eventueel zou je een tweedehands Play 5 of Connect (liefst vanaf bouwjaar 2016, dan kan hij nog op de s2 software). Mogelijk heb je dan ook nog een voorversterker nodig. De receiver kan dan weg.