Beantwoord

4e Spotfy Family account toevoegen

  • 2 December 2017
  • 13 reacties
  • 6800 Bekeken

Badge +1
Wij hebben op dit moment 3 goed functionerende Spotify accounts in Sonos, waaronder 1 hoofdaccount en 2 Family accounts voor mijn vrouw en dochter. Ik probeer via de Sonos PC-software in "Instellingen Service" het 3e Family account toe te voegen. Hiervoor ben ik ingelogd op de Spotify account website, het 3e Family account is al langer in gebruik via de Spotify software. Ik had begrepen dat ik voor het toevoegen van het 3e Family account op toevoegen moet klikken bij "Instellingen Service" en daarvoor bij Spotify ingelogd moet zijn met mijn hoofd account. Toch krijg ik het 3e Spotify Family account niet toegevoegd aan Sonos. Weet iemand hoe dit wel moet ?
icon

Beste antwoord door DingFlofBips 31 July 2019, 20:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Volgens mij moet je juist bij spotify aangemeld zijn met het 3de familielid en dan via meer-muziek service toevoegen-spotify-bij sonos voegen ( in de sonos app ). Heb zelf 4 familieleden toegevoegd. Dit gaat dus lukken.
Succes.
Badge +1
Hallo Kuifje, Nee wanneer ik eerst bij spotify inlog met het 3e Family account dan krijg ik de melding dat ik hiervoor Spotify Premium nodig heb, en die heb ik uiteraard op het hoofd Spotify account.
Reputatie 1
Badge +1
Das jammer.Ooit gelukt en weet nu niet meer hoe. Sorry.
Reputatie 1
Badge +1
En anders om. Via spotify afspelen op sonos?
Badge +1
Het is gelukt. Het 3e Spotify account was nog een Free account en geen Premium, waarschijnlijk omdat deze niet goed was bevestigd via de email die je van Spotify ontvangt bij het toevoegen van een gezinslid aan het Family account. Als de bevestiging niet goed gaat blijft de account Free en kun je die niet toevoegen aan Sonos. Bedankt voor het meedenken !
Reputatie 1
Badge +1
Goed zo. Fijn weekend.
Even voor mijn info...
DIt is waarschijnlijk de oplossing die ik zoek.

Met een Spotify Family account heb je dan tot 5 Spotify accounts.
En deze kan je dan alle 5 in Sonos definieren?
Moet je dan elke keer als je via de Sonos app Spotify muziek wil luisteren kiezen vanuit wel Spotify account je dat wilt doen?
Is het dan nog gehannes met wachtwoord opgeven of zijn ze allemaal openbaar voor de familie?
Ben even benieuwd hoe dit in de praktijk werkt.
Reputatie 7
Badge +2
Even voor mijn info...
DIt is waarschijnlijk de oplossing die ik zoek.

Met een Spotify Family account heb je dan tot 5 Spotify accounts.
En deze kan je dan alle 5 in Sonos definieren?
Moet je dan elke keer als je via de Sonos app Spotify muziek wil luisteren kiezen vanuit wel Spotify account je dat wilt doen?
Is het dan nog gehannes met wachtwoord opgeven of zijn ze allemaal openbaar voor de familie?
Ben even benieuwd hoe dit in de praktijk werkt.

Als je via Bladeren op Spotify drukt, kun je boven in selecteren welk account je wilt gebruiken.
Alle 5 de accounts zijn dus te gebruiken door iedereen die toegang heeft tot het Sonos systeem.

Als je via Bladeren op Spotify drukt, kun je boven in selecteren welk account je wilt gebruiken.
Alle 5 de accounts zijn dus te gebruiken door iedereen die toegang heeft tot het Sonos systeem.


Beste Tim,
Ik ben hier nieuw, maar toch maar zo brutaal om dit oud topic aan te halen.
We hebben een Spotify family account. Mijn (hoofd)account is nu verbonden met Sonos, maar het lukt me niet om de andere Spotify accounts toe te voegen.
Als ik, zoals je aangeeft, via Bladeren op Spotify druk, kan ik nergens de andere accounts selecteren.

Is het niet meer mogelijk in de Sonos app? Of doe ik iets verkeerds?
Het lukt me niet met de iOS Sonos app.
Gelukkig wel door Sonos op Windows 10 te installeren en van daaruit de resterende spotify accounts toe te voegen.
Daarna kan ik inderdaad, zoals Tim aangaf, in de Sonos app op mij iPhone het gewenste account selecteren.
Reputatie 7
Badge +2
Als je meerdere Spotify accounts aan de Sonos hebt hangen, zal je als je via de telefoon/tablet op Spotify drukt, boven in het account kunnen kiezen waar je gebruik van wilt maken.
Via een computer kan je met rechtermuis knop drukken op de Spotify regel om een ander profiel te selecteren.
Het lukt me niet met de iOS Sonos app.
Gelukkig wel door Sonos op Windows 10 te installeren en van daaruit de resterende spotify accounts toe te voegen.
Daarna kan ik inderdaad, zoals Tim aangaf, in de Sonos app op mij iPhone het gewenste account selecteren.


Gezien Tim volgens mij hier niet het daadwerkelijke antwoord geeft, zal ik voor toekomstige lezers even uitleggen hoe dit wel kan. Althans, via de iOS app van Sonos (ik neem aan dat dit via Android ongeveer gelijk zal gaan).

Om je eerste (en volgende) Spotify accounts toe te voegen, herhaal je onderstaande stappen:
Om een Spotify account aan de Sonos te koppelen, dien je via de iOS app van Sonos naar 'Meer' te gaan (rechter icoon).
Hier klik je op Muziekservices toevoegen, waarna je op Spotify klikt.
Hier klik je op Bij Sonos voegen.
Er wordt dan gevraagd om in de Spotify account in te loggen welke je aan de Sonos wilt koppelen.

Herhaal bovenstaande stappen, waarbij je elke keer in een andere Spotify account inlogt. Zo koppel je meerdere accounts aan de Sonos.

Per apparaat kan er een standaard account voor Spotify gekozen worden. Zo kan ingesteld worden dat de telefoon van 'Jan' altijd de Spotify account van 'Jan' afspeelt als standaard account, en op de mobiel van 'Piet' de standaardaccount 'Piet'.
Dit doe je als volgt:
Op de betreffende telefoon, open de Sonos app. Ga naar 'Meer' > 'Instellingen' > 'Mijn muziekservices'. Hier zie je de meerdere Spotify accounts staan. Selecteer de account die op deze telefoon standaard gebruikt moet worden.

Op deze manier kan voorkomen worden dat wanneer Piet buitenhuis muziek aanzet, de muziek van Jan stopt.

Als alle accounts gekoppeld zijn aan de Sonos, is het zoals Tim zegt inderdaad bovenin mogelijk om van account te wisselen (via de Sonos app). Ik ga er echter vanuit dat je liever de Spotify app gebruikt, hier kun je onderin een afspeelapparaat kiezen en zo je eigen muziek op de Sonos afspelen.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de toevoeging, het topic was ontstaan zo rond 2017, waarin de Sonos app zou onthouden per controller, wel account gekozen was.
Het klopt dat je tegenwoordig via de muziek services dit vast kan zetten.