Zonder de Connect?

  • 5 August 2021
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Ik ben nieuw in de Sonos wereld, maar ben warm gelopen door de Symfonisk van IKEA,
het hele systeem van wifi speakers spreekt mij behoorlijk aan, maar ben daardoor wel met een vraag blijven zitten:

ik heb een bestaande geluidsinstallatie die uitgefaseerd kan worden (we gebruiken alleen onze muziek op de NAS, Internetradio en Spotify).
We gebruiken geen platenspeler of dvd-speler.

Nu ben ik het volgende van plan:
TV (nieuw, mét ARC) koppelen aan een Sonos-Beam) binnen de app een aparte kamer “Woonkamer” aanmaken.
Hier later nog twee Symfonisken aan toevoegen als satelietjes.

Ziet de TV satelietjes dan ook  , of moet er toch nog ergens een Connect tussen?
En zo ja, waar? 
De geluidsinstallatie werkt toch al amper meer, die moet eigenlijk de deur uit.

Ik hoop dat jullie mijn “relaas” kunnen volgen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Je kunt een Beam zonder Connect gebruiken met twee Symfonisks als surrounds. De Beam maakt als je de Symfonisks toevoegt als surrounds een “onzichtbaar” 5Ghz netwerk aan om de surrounds aan te sturen. Daar is niets anders voor nodig. De TV “ziet” alleen de Beam, maar dat maakt niet uit.

De Connect bestaat overigens niet meer; deze is opgevolgd door de Port.

Badge

Maar kan ik die extra satelietjes wel gewoon aansturen via de App?
Bv met Spotify?

Reputatie 7

Ja en nee. Je stuurt de “kamer” met de Beam en de surrounds als geheel aan. Bij TV-geluid betekent dat surround, bij stereo van bijvoorbeeld Spotify kun je de stereo instellen op “Volledig”, zodat je dubbel stereo (van de Beam) en de surrounds krijgt. Je stuurt de satellieten dus wel aan, maar niet apart van de Beam. Bij een niet-Sonos surroundsysteem is dat overigens ook zo.

Badge

Ok, helder, de soundbar en de satelites worden één, geen probleem.
Klinkt vast (ook) goed :)
Dank u wel