Vraag

Zonder aanleiding doen mijn twee play 1 speakers het niet meer.

  • 9 August 2021
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

Zonder aanleiding doen mijn twee play 1 speakers het niet meer. 

 

Ik zie in de app wel mijn playbar met 2x?? Alles al geprobeerd incl reset.

 

Ik kan wel de Play 1 verbinden met de router maar app blijft aangeven dat ze de play1 niet ziet


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Een reset is bijna nooit nodig (daarmee haal je ook evt. historie weg) een reboot kan wel eens handig zijn. Heb je al eens geprobeerd om je alle Sonos devices en je router van de stroom te halen en vervolgens eerst de router helemaal op te laten starten en daarna de Beam en de surrounds?

Twee opmerkingen:

  • dat je niet weet wat de aanleiding is voor een storing betekent niet dat er geen aanleiding is - een software update van Sonos, van je router of een nieuwe router bij je buren kan aanleiding zijn voor een storing;
  • ter begrip van het Sonos-systeem - het is niet de app die de speakers al of niet ziet, de app is slechts een afstandsbediening voor het systeem en het is dus het systeem dat de speakers niet ziet.

Laatste vraag: staat de wifi op de Beam aan (dat moet namelijk omdat de surrounds via een dedicated wifiverbinding worden aangestuurd.

Playbar is bekabeld en aangemeld op de router via de app. Wifi staat ingeschakeld. Deze is wel zichtbaar in de app.

 

Beide play1 zijn aangemeld op de router via de app. Zijn niet zichtbaar in de app.

 

Reputatie 7

Sorry, waar ik Beam zeg bedoel ik je Playbar natuurlijk.

Twee dingen:

  • heb je gedaan wat ik hierboven gezegd heb en heeft dat geholpen?
  • ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met “play1 zijn aangemeld op de router via de app”, kun je dat uitleggen?

Ja ik heb bovenstaand allemaal gedaan.

Ik krijg dan alleen maar muziek via de playbar. In de sonos app krijg ik dan twee probleem meldingen. Die geven aan dat beide play1 aangemeld dienen te worden. Dit wederom gedaan. Resultaat alleen geluid via de playbar. Daarna 2x play1 aangemeld in de app als surround speaker. Resultaat in Systeem onder producten staat;  woonkamer+?+? (onder woonkamer zijn alle speakers aangemeld) 

Resultaat alleen geluid via playbar

Reputatie 7

Dan zou ik een diagnose maken en even bellen met Sonos.

Diagnose gedaan met Sonos. Blijkt dat de fout in een update van de router van KPN zit. KPN zou dit op moeten lossen.

 

Reputatie 7

Ah. Ja, dat kan. Had ik moeten vermelden.